Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 843 ggr
Sathalie
0

Intressekoll: 2 pojkar

Ja. Som rubriken lyder så kollar jag om någon är intresserad av att ta hand om mina två pojkar Sockis (Sokar) och Fisen (Apophis). 
Känner att jag vill börja om från scratch med råttorna. Introduceringen med min Silver har inte gått som förväntat och jag har nu alltså fler burar än vad som var väntat från början. Och Silver är viktigast för mig så därför väljer jag istället att omplacera de två nyare pojkarna som jag personkemin inte heller stämt riktigt med.

Sockis & Fisen

• födelsedatum : 6 April 2012
  • färg, teckning o hårlag : Agouti hooded, släta
  • kön : Hanar
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) : 9
  • faderns namn, födelsedatum, vikt : Sion, Född April 2011, vikt 550 gram
  • moderns namn, födelsedatum, vikt : Gwennie, född November 2011, vikt 330 gram
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning : Känner för det första att jag inte haft rätt personkemi med de båda pojkarna. Och de kommer inte överens med Silver. Så efter Silver tänkte jag sedan börja om från scratch.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : Sockis har precis förstått meningen med mys. Han låg häromdagen innanför tröjan och höll på att somna när jag klappade honom. Fisen är väldigt lik Sockis i sättet (och utseende) men honom har jag klickat ännu mindre med. Båda två är väldigt energiska och springer omkring mer än de är still. De tycker mycket om att utforska men tackar inte nej till lite kli bakom örat då och då. De är dock ganska hoppiga när det kommer till ljud och plötsliga rörelser.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb : Tar 150 kr som "symbolisk" summa och för att de inte ska hamna i fel händer. Priset kan självklart diskuteras när jag är säker på att de kommer till ett bra hem! :)
  • ort där råttan/råttorna finns : Rödeby - Karlskrona.
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) : Mobil: 0708455116 (Vänligen BARA sms)
  • Om annonsen ska vara låst eller ej : Ej låst.

Bilder på pojkarna kan du hitta här. :)

Gia91an
0

Du får gärna berätta sen var de hamnar! Så att jag kan följa dem! :)

Sathalie
1

Det lovar jag :) Om någon vill ha dem.

Varga
1

Åh, jag har ju precis startat en ny honflock, annars hade jag varit jääättesugen… Hoppas de hittar ett bra hem, ska kolla runt! :D

Sathalie
1

Tack så jättemycket för hjälpen Varga. Känns som det är ganska svårt att omplacera numera :\ speciellt om man inte har så mycket kontakter som är råttintresserade :(

Sathalie
0

Putt!

Och förresten Varga så omplacerar jag två honor också om du är intresserad av 2 till !

Varga
0

Heh, min sambo har satt en gräns på 5 råttor hemma och vi har 3, så har jag tingat en redan så det blir liite tight, tyvärr :( Just nu har vi dessutom en för liten bur, så jag vill inte ta fler av den anledningen heller…

Men har du en tråd med bilder så kan jag visa vänner som kan vara intresserade? :)

Sathalie
1

Självklart :)

Här har du pojkarna

och här har du flickorna :)

Sathalie
0

Putt!

Sathalie
0

Putt…

mieeow
0

lägg upp en annons på blocket? Jag hade gärna tagit emot dem, men måste tyvärr avvakta.

Om det krisar så kan du ju snacka med råtthjälpen?

Sathalie
0

Jo. Får se om jag lyckas lösa det de närmsta dagarna annars blir det blocket

Sathalie
0

tråden kan låsas

Inlägget är låst för nya kommentarer