Ser buren för lite ut?
Hej tycker ni den här buren ser för liten ut för två råttor? http://www.blocket.se/helsingborg/Rattbur_gnagarbur_i_Helsingborg_42245346.htm?ca=23_3&w=0&last=1
Det tycker jag eller? Kan någon rekomendera någon bra bur helst ganska billig.
Själv skulle jag inte sätta in råttor i en sådär liten bur. Möjligtvis tillfälligt för två honbebisar där dom även får mycket utetid.
Den är i dyraste laget också för att vara så liten! 
Mvh Nathalie

#1 Så fel är faktiskt inte buren, har du tittat på måtten?
bredd:78
djup:46,5
höjd:60 (gallerdelen 43.5)
Den där buren är helt ok för 2 råttor, man kan utan problem ha 3-4 st ungar i den.
Qui dormit, non peccat
hus-musen är det du som säljer buren?

Nope det är det inte. Jag bor i sthlm. :)
Qui dormit, non peccat
MEN som falurven sa så är den väldigt dyr för att vara så liten. har sett sprillans nya i typ samma storlek för samma pris på arken… men håll utkik lite till så ska du se att det dyker upp någon!
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Tycker inte den verkar för liten för två honor alls. Speciellt inte om de får komma ut lite varje dag. Håller dock med om priset :) det finns billigare!
ok tack för svaren! Har någon något förslag eller tips på någon annan ny bur eller någon på blocket eller nåt?
vart bor du då? :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
I helsingborg:)
#10 Jag har bur till salu om du behöver :) bor 2 mil utanför Hässleholm
Jag hade absolut inte köpt den buren (har liknande här hemma) och den är sjukt jobbig -.- Alldeles för små luckor. Går knappt att få ut en råtta genom dem (överdriver väl en del) Men de är väldigt små.