Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 863 ggr
[Emma--]
2

Eran jobbigaste råtta?

Det här säger jag såklart bara med kärlek. :P Men vilken är eran jobbigaste råtta och varför? Min jobbigaste råtta är Saphira. Har funderat på att döpa om henne till Inten-Siv. Men det är hennes smeknamn nu i alla fall ;P Hon kan inte ta det lugnt alls. Hon ska nosa djupt i öron och näsor. Och försöker hela tiden bryta sig in i munnar :P Och hennes senaste hyss är att börja naffsa på öron. Och igår naffsade hon mig i armhålan flera gånger. :P Just ja glömde berätta att hon inte gillar att bli lyft alls, speciellt inte när hon är ute. Då kan hon börja pipa surt :P hon gillar knappt att bli klappad alls.

Itchy
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den värsta råttan jag har haft, har jag just nu :p

det är lilla nakenfisen Picard, som jag funderar på att döpa om till grinchen :P

han hatar allt & alla, och ska man kunna mysa med honom så ska allt vara på herrns egna villkor, men när han väl värmer upp lite så är han hur go som helst & tkr om att bli kliad under hakan ^_^

You can't spell Bitchy without Itchy

Oshibwa
0

Jag har nog inte direkt någon jätte jobbig råtta. Men av mina fyra får det bli Litchi. Hon kan ALDRIG vara stilla. fintar när man ska klappa henne (men när hon är nyvaken är hon en riktig kelgris) Hoppar och skuttar överallt, är i gardiner, gömmer sig under soffan, välter ner saker, tuggar på saker osv. Men det har väl sin charm det med ;)

Zizza
0

Min föredetta råtta Tindra var nog den jobbigaste råttan när det gäller att rymma och gnaga sönder allt som gick att gnaga på. Den söta lilla odågan! <3 Hon är den som ser till att alla hängmattor är utan "hängen", att burbotten var tvungen att lagas med glasskartonger, att rören ser lite modifierade ut.. men trots allt bus. Så saknar jag henne :) Men hon har det säkert bra hos nya matten. Som hon kan terra nu istället ;) Haha!

Mvh. Sanne & Djuren

Zizza
0

Sedan kom jag på att jag har haft en råtta tidigare som hela tiden skulle nafsas i tårna.. Så man fick se upp om man hade honom ute ;)

Mvh. Sanne & Djuren

Lamina
1

Den värsta råttan jag haft var en black striped roan vid namn Lenoir. Hon var överallt och ingenstans och ingenting kunde stoppa henne eller hålla henne instängd. Hon bet på tår, jagade hundarna, rymde konstant och gnagde på i stort sett allt. Herregud vad jag älskade den lilla huliganen. Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ratlings
0

Just nu är min jobbigaste råtta Silje.
Hon är aldrig still, hoppar överallt - spelar ingen roll vilket avstånd det är utan hon SKA dit - och är allmänt jobbig. Skrikandes

// Lise
When nothing goes right, go left!

Nomad
1

min jobbigaste råtta måste nog vara min Oliver. Han är en burhulligan på nätterna och hittar alltid något han ska plocka isär. Jag måste ha honom ute i minst 2 timmar innan läggdags för att jag ska få sova ordentligt XD Älskade lilla fegis <3

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Huldan
0

#3 Tur att min bur är helt i metall då ;)
Hittills har hon mest jävlats med Oscar!

Fjordell
1

Jag har inte haft någon direkt jobbig råtta alls… Det jobbigaste för tillfället är att jag har en enda burgnagare, och det är Oliver. Men han gör det av ren kärlek ;) Han har massor i buren som han får gnaga på, men gnager på gallret så fort han vill att jag ska komma till buren, för han vet att jag kommer dit och säger åt honom då. Nu har jag ju dock en ny bur, som han inte skadat det minsta ännu. Så får väl se om han slutar jäklas Skrattande

Oliver till vänster på bilden :)

Nomad
0

#9 haha en till Oliver ^^ min heter egentligen Oliver Wood men vem orkar säga de =P

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Fjordell
0

#10 Haha, ja det är rätt många med namnet Oliver ;) Men kunde inte ro för det, han bara ÄR en riktig Oliver… Fanns inga alternativ! Flört

Hallonblad
1

Spider Lily. Rymmaren #1. Kudos to her. Vet inte hur hon gör det, men det bevisar ju bara ytterligare att hon är betydligt smartare än jag. -.-'

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig