Svårt att andas
Nu börjar de att märkas att råttorna börjar att komma upp i åldern. Alla problem kommer nu och jag är snart stamkund hos veterinären.
Nu är de min bianca som har problem.
Jag har märkt att hon varit lite hängig och gärna sovit lite extra denna veckan. Men jag trodde att de är för att vi flyttat runt så mkt pga lght renovering.
Hon har nyst mer än vanligt den senaste veckan och sovit mer. Men äter, gå på toa osv som hon ska. Och idag märkte jag att hennes nos på högra sidan är svullen. En hård bula typ och man hörde att hon har svårt att andas och stör sig på de. Kanske därför hon försöker nysa ut den. Mest gör de ont vi nosen och vid ögat. Och hon pep när jag skulle undersöka henne. Hon gapar väldigt snett och väljer gärna att äta den mjuka maten, Men hon äter som en gam.
Vad kan ha hänt med henne?
Kan de vara någon infektion hon fått? för hennes högra öga har klibbat ganska mkt nu på sista tiden men inget på vänstra. Jag hör även att när dem andra råttorna ska sova vid henne eller rör henne så piper hon och knastrar hårt. Så hon har väll ont.
Jag ska ringa veterinär i morgon och boka tid.
Kan vara en invärtes tumör som trycker på nos och öga, hursom har hon definitivt ont utifrån det du beskriver. Återkom med vad vetten säger!
Jag har varit hos veterinär nu och hon är kvar där. Dem misstänker att de är en tand som växt fel och blivit infekterad. Så dem skulle söva henne, röngta henne och dra ut tanden om de är den. Hoppas verkligen att de är tandproblem och inte en tumör.
Ska hämta henne kl 16 så då ska jag snacka med veterinären och få reda på vad dem gjort.
Usch då.. meddela hur det gick sedan! Håller tummarna för att de gick bra hos vet.
Mvh. Sanne & Djuren
Hoppas det inte var någon större fara med henne 
Små stjärnor lyser också i mörkret.
har hämtat henne nu.
Han sa till mig att han såg på röngten att de kan vara en tumör som börjat. Men de KAN vara en infektion oxå eftersom hennes öga tårar hela tiden. Så hon fick smärtstillande och Baytril. Hjälper inte de så är de att fundera på avlivning.
Men jag tar de som en tumör.
Hon har nog blivit pressad idag för hon knastrade extra mkt när jag hämtade henne. Och hon ville inte äta själv, så ja fick mixa barnmaten lite extra och låta henne slicka i sig genom sprutan. Nu ligger hon och sover. Vet inte om de är smärtstillandet som komm igång.
Så himla jobbigt att just hon ska få gå först. de är alltid dem bästa som förvinner först. Min lilla Binki Stinky :(
:/ så trist.. hoppas medicinen hjälper. *styrkekramar till er båda* Vi håller tummar å tassar här hemma!<3
Mvh. Sanne & Djuren