Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 489 ggr
Gahich
0

Black hane söker hem *akut*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HÄR och HÄR är tidigare bildtrådar där ni kan läsa och se bilder på hela kullen. HÄR kan ni läsa om varför jag valde att ta hem en dräktig hona som samtidigt hade en kull på 3 veckor.

Lilla Magnum har fortfarande inte hittat ett permanent hem. När alla syskonen flyttade hemifrån fick han tillfälligt bo hos zickan och hennes hanflock, och nu letar han ganska akut ett permanent hem då han inte kan bo kvar hos zickan så länge till.

• **födelsedatum
    **3/5-12, alltså ca 6-7 månader nu
  • färg, teckning o hårlag
    Black, slät, dumbobärare
    kön
    hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
    12 vid födsel och 11 i nuläget
  • **faderns namn, födelsedatum, vikt
    **Vet inte mycket om honom, han är silverad black dumbo, funkar i flock och skötte sig jättebra under sin senaste introducering
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
    Modern heter Gin, är ca 6 månader gammal, silverad blue toppörad, jättefint temtrament och har skött sig exemplariskt hittils under sin tid här hos mig. gick felfritt att introducera till mina andra 3 flickor.
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
    Jag tog hand om en dräktig hona med en kull på 3 veckor för ett tag sedan som inte hade det så bra innan. jag har nu tagit hand om mamman och hennes 2 kullar och denna kille är sist kvar som letar efter hem. De är helt underbara allihopa, nyfikna matvrak med mycket spring i benen. de senaste månaderna har Magnum bott hos zickan här på rif.
  • **omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
    **Under tiden magnum var hos mig var han väldigt liten och bodde tillsammans med mamma och syskon hela tiden, då var han som vilken liten råttbebis som helst. Den som vill ha mer info om honom under senare tid kan fråga zickan.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
    Magnum bortskänkes då han desperat behöver ett nytt hem. Han har senaste tiden bott hos zickan men kan inte bo kvar där temprament.
  • ort där råttan/råttorna finns
    Råttan finns i Västerås. Jag kan ordna transport till Stockholm och närliggande områden kring Västerås (Surahammar, Fagersta, Eskilstuna, Örebro, Arboga m.m.)
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
    Ni når mig enklast på PM, annars kan ni mejla tillsofialinnea888@hotmail.com, eller skicka sms/ ringa till 0735744203
  • Om annonsen ska vara låst eller ej
    Ej låst

På MÅNDAG 24/9 kan jag ordna transport till STOCKHOLM då jag ska dit!

Hoppas verkligen någon kan ta sig an denna lilla kille så han kan få ett riktigt och långvarigt hem. Glad

Gahich
0

På bilderna är Magnum ca 5 veckor Glad

Gahich
0

Glad

Gahich
0

Glad

Gahich
5

Det visar sig att han fick ett hem i samma sekund som jag skrev denna annons, haha. Han flyttar snart till sitt nya hem! Glad

orats
0

Åh black-råttor är ju bara för söta!Kyss