Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 428 ggr
Oshibwa
0

Hjälp, sjuk råtta.

Min Peach har varit hängig dom senaste dagarna. Hon sover bara, rör sig långsamt och har ingen kraft till någonting knappt. när jag tar ut henne vill hon bara krypa in i tröjan och sova och det är verkligen inte likt henne. mycket vätska runt ögonen och kan ana ett svagt ljud när hon andas som jag misstänker är början till rossel.

Hon är lite över ett år och borde inte vara så här slö.

Ringde veterinären nyss och dom sa att jag skulle kolla om hon åt och drack och om hon inte gjorde det tills på torsdag skulle jag ringa tillbaka för en tid så jag sitter med henne nu och hon knaprar långsamt i sig ett litet salladsblad. Ingen av mina råttor har någonsin varit så här sjuk.

Någon som har haft nå liknande med sin råtta?

Kan jag ha henne i en transportbur över natten vid sängen så jag kan hålla koll på henne?

dyoxide
0

Jag är inte så kunnig om detta men föreslår att du bokar tid hos vet snarast så dom får kolla på henne för det låter inte helt bra. Du kan nog ha henne i transportbur/sjukbur under natten sålänge den inte är allt för liten, ge henne god mat och varma sköna handdukar eller filtbitar att sova i så hon håller värmen och har det mysigt :)

Oshibwa
0

Jag har en ganska normalstor transportbur så det lär gå. Några tips på bra mat till just sjuka råttor?

dyoxide
0

#2 När mina är sjuka, eller börjar bli till åren, så brukar jag ge dom lite t ex mannagrynsgröt med äpple och hasselnötter i (man lägger ner äppel och nötbitar lite innan den är färdigkokad) dom älskar det :) eller typ välling, gröt och sånt utöver den vanliga maten så dom får extra energi.

Oshibwa
0

Okej :D

dyoxide
0

#4 Det har sannerligen hjälpt min gammelråtta (nästan 2,5 år) Elsa och lilla sjuklingen Estrella få upp hullet, Elsa gick från spinkis till näst tjockast i buren :)