Sy kläder till råttor?
Kom på en liten rolig idé, kläder till råttor. Nu menar jag alltså inte rosa tutus och sånt fjantigt utan mer åt hoodie och t-shirt hållet.
Skulle själv väldigt gärna vilja ha det på ett par av mina råttor när dom följer med ut.
Hittar dock inte mkt när jag googlar det :/
Haha, kul idé :) Sålänge man inte har kläderna på hela tiden(tror nog att de skulle bli uppätna då men..) så är det väl inge fel med det. Du kanske kan leta efter mönster till små dock kläder till tex barbiedockor. Du kan testa att sy en modell och sedan fixa och trixa så att den passar ^^
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Prova med ett mönster för hund-hoodies och förminska bara, borde bli helt okej proportioner.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Haha, hade jag väl kunnat göra om jag var bra på att sy, tror dock inte jag är det längre :/
Klart att du kan sy! Så små plagg är absolut lättast att sy för hand. Men vill du gärna ha en liten tröja till dina råttor som de kan ha ute när det är kallt, så kan jag tänka mig att sy upp en åt dig för liten peng. Har en bit tunn, turkos fleece hemma bland annat som skulle gå bra att använda. Hör av dig via PM om du är intresserad.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Mamma virkade 2 tröjor till min dubbelrex hubba hubba. Han tog sig ur dom så fort han kunde. Testade på flera råttor, men alla avskydde det. Tror det kändes onaturligt och instängt.
Jag skulle inte försöka igen. Är rätt emot att ha kläder på djur om de inte behöver. Råttor ska inte va ute i onödan om det är kyligt.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

varför vill du ha kläder på dina råttor när de följer med ut ???
råttor ska inte ha kläder på sej om de inte behöver ha det
You can't spell Bitchy without Itchy
För att det skyddar mot solen och ifall det blåser jämt lite.
Det är inte som om jag skadar dom.
Kanske skulle du skaffa en docka istället? ;)

#8 de behöver inte ha kläder, vill du ha ngt att klä ut, skaffa en docka
You can't spell Bitchy without Itchy
Sluta vara så negativa, det var som sagt bara en rolig idé.
Jag tror inte att de är dockor och vill heller inte behandla dom som det, det var bara en idé!
Ni behöver inte alltid vara så otroligt allvarliga
Bara för att vara lite anti. Man badar råttor, har dom i bur, har dom i koppel osv. Det är väl också emot råttors natur?;)