Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 2519 ggr
Waka
0

Råttfolk i umeå?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns det någon här som bor i Umeå?
Det känns som det väldigt tomt på råttfolk här.
Jag känner några, men tror nog det bara är en av de jag vet som finns på den här sidan, och hon vet nog vem hon själv är ;)
Det skulle vara kul att lära känna fler som bor i Umeå eller i närheten och träffa andras råttor och prata om råttor.

Så, finns det någon som bor i umeå eller precis i närheten av umeå? :)

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se

Zolah
0

Jag bor i skellefteå * viftar på handen *

Allamej
0

Tja kontakta dom som säljer råttor i Umeå och bli polers med dom :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Waka
0

De flesta som har sålt råttor i umeå är typ såna jag har varit bekanta med eller så vill dom sluta med råttor.. O.O
Det skulle vara kul med fler som har stort intresse för råttor så man slipper prata i blindo med folk, hehe (A)

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken

Thawelin
0

hmm ja de verkar vara ganska dåligt med råttfolk i Umeå..

//Jacqueline Thawelin

Waka
0

Det måste ju finnas folk iaf.. frågan är hur man ska få tag på dom o.o

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken

bankfack
0

Jag finns snart! Flyttar till en by utanför Hörnefors i mitten på augusti med alla mina råttlingar. Råttfolk generellt i Västerbotten vore också en kul grej att få reda på.

Fawo
0

Jag är ibland i västerbotten hos min far :) kom hem där ifrån igår. Jag hämtade en söt liten bebbe från Waka! Så söt o social bebisen är Skrattande

Kanske blir i framtiden att jag flyttar upp. Men det blir inte förns efter gymnasiet isf.

// Fawo (;

Thawelin
0

#6 Ja jag finns ju i Hörnefors i alla fall Flört

Jag vet några få i hörnefors med råttor.. Jag vet att det finns folk runt umeå som har råttor men det är nog ingen som är på den här sidan "/

//Jacqueline Thawelin

bankfack
1

Det är en viss skillnad på råttfolk och människor som har råttor också ;) Men kul iaf. Jag har inte koll på om det brukar vara någon utställning norröver, annars kanske man borde styra upp en sån.

Thawelin
0

Ända utställningen här uppe är nog 4Hs smådjursutställning som är två gånger om året i Umeå. Ingen riktig råttutställning tyvärr..

//Jacqueline Thawelin

Allamej
0

Det är ju bara att anordna en. Ni som är reggade och aktiva :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[kerstinthemilklover]
0

Jag har två mycket gamla tamråttor, damer. Jag bor i Marieberg.

naaw
0

Jag bor i Umeå! :)

IzaEleonora
0

Bor i örnsköldsvik :) och har snart två nya rådisar hemma :D

BeanLady
0

Jag är förhoppningsvis snart råttmamma för första gången, på lördag ska jag och gubben hälsa på bankfack och hennes småttingar. =)

Jag bor på Tomtebo.

cissi_1993
0

jag bor i norrbyn bara 7 min utanför Hörnefors täffar gärna lite fålk som kan råttor mer en mej det är min första.

cissi_1993
0

jag måsste putta lite jag skulle tycka det va jätte kul att träffa lita råttägare

vill ha tips och ider

Thawelin
1

Det vore ju roligt med en liten rått träff i sommar i Umeå för oss som bor där i närheten =D

Jag är osäker på hur länge till som jag är råttägare men förhoppningsvis kan jag ha kvar dom 5 som bor kvar här nu ^^

//Jacqueline Thawelin

Zolah
0
cissi_1993
0

de skulle ju vara jätte kul byta tips och ider

pluss att mina grabbar skulle tycka de va kull när dom inte är blyga har inte haft dom med i något sådant samanhang

Thawelin
0

Jag har bara haft mina äldsta ute på gräset på sommaren men jag tror att även dom skulle gilla att åka iväg på ett litet äventyr =D

//Jacqueline Thawelin

cissi_1993
0

ja men jag måste ha med reseburen så dom kan gömma sig dom är inte modiga men dom kanske kan bli med lite träning

Allamej
0

Kom ihåg att:

1: Hanar som träffar helt okända hanar kan ryka ihop.

2: Om man låter sina råttor träffa andra råttor ska man vara beredd på skabb/löss.

3: Inte under några omständigheter ska honor och hanar få träffas och "leka". Nog leker dom men inte på det sätt man tror. En parning tar inte mer än ett par sekunder, man hinner inte ens ställa sig upp.

cissi_1993
0

dom två första är sånt jag inte tänkt på men vi kan ju endå träffas bara vi menniskor det är ju kul vi kan ju diskutera hitta på roliga saker man kan pröva med sina råttor hemma

Teuthis
0

Jag finns också i Umeå och relativt centralt om ni skulle vilja träffas hemma hos någon.

Zizza
0

Jag befinner mig i Piteå :)men inte så långt bort från umeå iaf!

Mvh. Sanne & Djuren

Ewepewe
0

Jag skriver här då jag snart blir Umeåbo (augusti/september) och har två råttor :) Skulle vara kul att träffa nya människor speciellt i en ny stad :) Bor i Luleå nu.

[Nallegardenskaniner]
0

jag bor i hörnefors! :)

Fjordell
0

Jag bor också i Piteå, det är ju inte alltför långt bort! Glad

allezanna
1

Jag bor i Umeå! :) Har inga råttor just nu, men har haft tidigare. Planerar att skaffa nya till hösten, men först behöver jag och sambon hitta en större lägenhet. Skulle vara jättekul att träffa andra råttmänniskor irl nån gång. Glad

MyLittleHeart
0

Luleå vet jag, men hon är inte medlem här. Även en i skellefteå

Teuthis
0

Vi kan ju börja med en fika i rådhusparken eller något sådant?

Ewepewe
0

Jag e på, så fort jag flyttat till Umeå att träffas på en fika eller så :)

Thawelin
0

Jag har tyvärr blivit allergisk och kommer inte att ha råttor så länge till. Men jag känner folk runt Umeå som tar hand om råttor från mig som säkert också är sugen på att träffas =) Vi får se hur länge jag har kvar dom 4 som bor kvar, det är svårt att släppa dom!

//Jacqueline Thawelin

cissi_1993
0

det skulle vara så kul med en fika

Teuthis
0

Men när passar det att ta en fika? Jag är gräsänka till 20:e juli och kan alla dagar utom den 7:e

BeanLady
0

Jag jobbar kväll närmaste två veckorna men sen har jag semester. :)

allezanna
0

Jag är bortrest 6-13 juli men efter det så kan jag. :) Har ju inga råttor just nu men hoppas jag kan slinka med på fikat i alla fall :P

Teuthis
3

För min del bryr jag mig inte i råttinnehav, det viktiga är att man känner för att träffas och inte tänker spendera träffen med att prata om hur äckliga råttor är ;)

cissi_1993
0

dhåller med

allezanna
0

#39 Hehe låter bra :) Har ju haft råttor förut och ska skaffa två nya snart.

Teuthis
0

Vad tror ni om söndagen den 15:e i Rådhusparken? På så sätt kan de som vill ta med eget göra det eller så kan man handla fika någon annan stans ifrån

allezanna
0

Ja för mig skulle 15:e funka i alla fall. :)

Ewepewe
0

Jag flyttar ner i augusti så om ni ska ha en till fikaträff så hakar jag gärna på :D

BeanLady
0

Det ser tyvärr inte ut att bli så fint väder på söndag. Fika på café? Jag gillar mer att äta en god smörgås än bakelser.

Ewepewe
0

hej! Nu e jag på plats i Holmsund/Umeå! :) Säg till om det är någon träff på G.

Calypso & Nike
0

OT: förlåt om jag lånar tråden lite. Jag har hittat en rått tös i Umeå och skulle behövt hjälp med att frakta den till Östersund. Är det ingen av er som ska neröver något och kan tänkas köra hit min nya råttis?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

allezanna
2

Tycker det börjar bli dags att styra upp en träff i umeå snart, nu när folk börjar vara tillbaka från semestrar och annat. :)

Ewepewe
0

Putt putt :D

Huldan
0

Jag tar mig gärna till umeå för rått-träff :D

Fjordell
0

Jag säger samma som Huldan! Vore galet kul :)

IzaEleonora
0

Agreed :)