Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 828 ggr
perlir8
0

egen råttblandning!! hjälp!!

jag och mamma var och köpte egna ingridienser till råttmaten…vi hittade inte råg,havre,vete och korn som var oskalat utan bara som gryn, går det lika bra??   kan dom äta pumpafrön?  vi köpte osså solrosfrån (oskalade, fanns inte annat)     puffat ris och torkad frukt.duger det??

svara snälla!

Daydreams
0

Lättaste sättet är att köpa en osötad musli som innehåller vete, råg, korn och havre. oftast majsflingor också.

Den finns i alla mataffärer. Supermånga märken som har en sån blandning.

Sen kan du blanda i sånt du vill.

torkad frukt brukar jag inte ge i torrfodret då det innehåller mycket socker, istället får dem det som godis då och då. Råttor kan äta alla sorters frön och nötter men det är fett så man ska inte ge dem för mycket. på www.ratpower.se finns det bra förslag på blandningar att göra själv

perlir8
0

det fanns inget musli som innehöll alla sädesslagen och som var sockerfritt, men det fanns grynblandning som innehöll alla sädesslagen men inget annat…

perlir8
0

på ratpower står det att man kan ge torkad frukt i maten…

EmmaG
0

Frebacos müslilätt är lågt på soccker, billig & innehåller de 4 sädesslagen
Ja, dom kan äta pumpakärnor, kom ihåg att inte blanda i för mkt bara - likadant med solrosfröna =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Mischa
0

Ger mina lite helt maltkorn i om man nu har tillgång till det, altså hela sädesslag.

≧◔◡◔≦

perlir8
0

men nu är det så att vi hittade inget musli så vi tog gryn blandning som innehåller de fyra sädesslagen och blandade i lite annat, men visst går det osså bra?

TacoBelle
0

Jag köper Euroshoppers osötade Frukt müsli. Den kostar 10.90 kr för ett kilo och innehåller: torkad frukt (lite av varje, russin, banan, dadel, fikon, äpple, aprikos, persika, päron, plommon), havreflingor, veteflingor, majsflingor, kornflingor, linfrö, rågflingor och lite solrosfrö.

Torkad frukt är helt okej att ge i måttliga mängder.

TacoBelle
0

#6 Men alltså, müsli är ju en grynblandning. Människor äter ju inte hel havre, råg osv. Så självklart går det bra.