Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 735 ggr
wawe
1

sökes råttungar. ^^

Jag och min flickvän söker fyra råttor att dela våran vardag med.

vi har bestämt oss för honor och har tittat runt massa på intrenet och sökt uppfödare men det flesta uppfödarna har inte uppdaterat sina sidor och jag får ingen ordning på någonting.

jag har haft råttor tidigare tre st honor jag är djurvårdre och min flickvän studerar etologi djurskydd och  jag pluggar just nu upp ämnen för att också bli behörig till etologi djurskydd programet i skara där vi bor nu.

vi planerar att träna råtterna i agility och har fått massa insperation från youtube om olika trix en kan lära dom . vi har redan en bur som är nästan helt inredd och  vi bara längtar efter ljudet av galler som skakar haha :D

vi är särskilt intreserade av teckningarna hooded färgen fawn curry och chocolate . tycker även om rex och dumbo gärna en kombination av detta.   hjälp någon som kan att guida oss till någon eller några vettiga uppfödare. jag räknar givitetvis med att uppfödarna ska vara seriösa med friska nyfikna och sociala råttor.

( jag förstår inte att det fyas så mycket med att folk vill välja färg på sina djur ink råttor jag tycker det är en självklarhet specielt när bra temprament är en självklarhet. )

Dramatik
0

Enklast är ju att du tar kontakt med uppfödare som föder upp den/de färgerna du är intresserad av. Jag personligen tycker inte att det är så himla fel att vilja ha särskilda färger på sina djur, så länge temperamentet och hälsa alltid kommer i första hand. Men letar man hos seriösa uppfödare så ska ju temperamentet finnas där. Dock kan det ju vara svårt att hitta en råtta med både den färg och teckning som man vill ha, det kan ju hända att man får kompromissa lite där. Likaså när man dessutom vill ha rex och dumbo.

Fast i och med att ni ville ha 4 råttor ändå så kan ni ju alltid ha en hooded, en dumbo, en rex och en i någon speciell färg ni letar efter annarsFlört Bara en tanke.