Han föll!
Idag då jag skulle släppa in Ratatouille i sin bur, så gick han på min arm… men hans brorsa Optimus kom till öppningen.. av någon konstig anledning så tvärnbackar Ratatouille, halkar från min arm innan jag hinner med… så han faller i golvet. han uppvisar inge tecken på att han gjort illa sej… han klättrar på insidan… går på toaletten osv.
Tror ni det gått bra? Eller kan det komma symptom senare? Jag blev iaf jätte orolig. Har gått & tittat till han typ var 10:e min. Men jag tycker att han är sej själv.
Har någon fler erfarenheter på att era ramlat.?
Tror jag skriver mest för att lugna nerverna lite :/
Vilken höjd föll han ifrån?
Jag tror inte du behöver oroa dig, mina har gjort djärva hopp och fallit väl över en meter, nästan 2, utan en skråma. Det har nog hänt alla råttägare, att de små antingen hoppat eller ramlat 
Jag tror nog att han mår bra. Mina råttor hoppar upp i bokhyllor och ramlar och de har alla mått bra. Har en stackare torsten som skulle klättra upp för vinstället som sitte rpå väggen, snavade och slog huvudet i en vinflaska, men hon mår bra! okej, det var extremt med Torsten, men poängen är att råttor tål en hel del stryk, så du kan nog var alugn över din sötnos. han mår bra bara bra :) Råttor ramlar ju och har sig i det vilda hela tiden så, de är gjorda att vara tåliga 
Min ena lilla tjej tyckte att hon vart i min famn aldeles för länge, så hon tog ett bamseskutt ner från min famn när jag gick runt i lägenheten, men hon är okej haha. Det har hänt fler gånger med mina råttor, men en gång gick det illa när Hugo för länge sen fick ett litet ''bus skutt'', han föll ner från min mammas axel och blev lam i bakbenen och fick avlivas. Så håll lite koll, men för det mesta så går det bra för dem, så du behöver nog inte oroa dig!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Min ena råtta föll idag, hon gled ner längs med min arm och ner på golvet, har två fina röda streck där nu, men men.
Brukar lyfta upp dem när de ramlar och bara trycka lite lätt på deras ben för att kolla att de inte har ont, piper de inte så är jag nöjd.
De brukar bli mer otålmodiga och tjura när jag gör så.
Hade en gång en råtta som hoppade över trappräcket och föll en hel våning utan så mycket som en skråma. Så nog kan dom tåla en del. Men har också haft en råtta som brutit benet av att bara falla en halvmeter, så det beror helt på hur dom landar.
Du gör bra i att hålla koll. Men om han beter sig som vanligt så har du nog inget att oroa dig för. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tack för era ord! Ratatouille är sej själv idag… busig & nyfiken :) Men hjärtat höll på att stanna på mej då han föll! Man vill ju inte tappa de små liven nu då man precis förälskat sej i dom! :D Men nu är den oroliga "mamman" lugn igen! :) Tack Tack!