Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 758 ggr
rosapussbanan
0

Måla om buren?!?!?! HJÄLP!?!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejjsan..  Glad

Jag har råttor. Både killar & tjejer.. Min "Pojkbur" är en stor fin bur, Men några år gammal.. Det är lite "Avskavt" på gallret. Igentligen är gallret ´svart men det silvriga under har börjat komma fram på vissa ställen.. Så nu undrar jag., Finns det någon färg jag kan andvända & måla över det silvriga till svart, SOM INTE ÄR GIFFTIG ?!!?.. & så undrar jag om man kan måla plastbåtten till en snyggare färg?

Brutalteddy
0

Jag kan ingenting om sånt där med färger och så, men måla en plastbotten? Går det? Plast kan väll inte suga åt sig färg så det finns väll risk att det bara flagar bort, speciellt om plasten är blank. Ne jag har ingen aning jag spekulerar bara.

etteko
0

Jag har målat om min resebur. Den var alla möjliga färger eftersom personen som haft den förut målat om den kanske sju gånger :P

Jag kommer inte ihåg vad färgen hette, det var en sprayfärg från OKQ8, lackfärg tror jag det var och den är då inte giftig för mina råttor, iochförsig så gnager mina inte heller på gallret. Min bur var målad med lack redan från början och jag tror inte att djuraffärena skulle sälja giftiga burar :)

rosapussbanan
0

Tack för alla svar. Men jag vill ha mera.. (a) Har inte fått något riktigt svar en ^^, Haaha. <3<3Glad

Obscent
0

Hej, lite sent svar kanske. Men kolla med någon seriös färgaffär, de brukar ha koll på vad som är "ätbart" och inte, om det nu är så att dina råttor gnager på gallret.

rosapussbanan
0

Dom gnager inte på gallret.. kan man ha vilken färg som helst då?

rosapussbanan
0

Dom gnager inte på gallret.. kan man ha vilken färg som helst då?

perlir8
0

varför skrev du samma sak två gånger?Räcka ut tungan

pralin
0

#7 tror knappast att det var meningen