Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 355 ggr
lillaeld
0

Sjuk bäbis.

Har haft mina töser i 6 dagar nu (6-7 v. gamla) och en av dom har nyst i 5 av dom här dagarna.

Jag har idag kört med lite huskur i form av rooibosté med honung och låtit en vitlök dra i det några minuter. Hoppas att det hjälper.

Hon är fortfarande pigg när hon väl är vaken (dom har dygnsrytmen av en fladdermus), äter och dricker som hon ska.
Men jag tycker att snuvan har blivit värre idag. Inget direkt rossel, men mycket nysande (snor kanske två gånger vad jag märkt under dagarna) och kanske lite pip i luftrören just idag.

Frågan är hur länge en förkylning brukar hålla i sig och hur länge jag kan avvakta innan jag får ta henne till veterinär?  Rynkar på näsan

hus-musen
0

Jag hade åkt omgående när de börjat pip-låta i luftvägarna. Lite stressrossel kan råttor få vid en stor omställning som en flytt tex, men det ska inte förvärras fort utan gå över inom ett par dagar max.

Qui dormit, non peccat

lillaeld
0

det pep kanske två-tre gånger innan hon nös liksom, men då åker jag bort så fort jag kan imorgon till veterinären.

tack för hjälpen!

lillaeld
2

tänkte bara säga att jag var inne med henne idag, röntgade och hon hade felfria lungor, fick medicin så förkylningen ger med sig.