Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 798 ggr
kattsk
2

Sökes två honor. *'Västra götaland'*

Hejsan!

Jag söker och har sökt efter två råttor i några veckor nu.

Har inte hittat så värst mycket. Eller jo, jag har sett en del på blocket faktiskt. Men de råttor som varit av intresse har det inte funkat med ägaren som har dem, brist på kunskap från ägaren tror jag.

I vilket fall som helst.

Jag har haft råttor i några år tidigare, har en gigantisk bur som dem skall ha. Flyttar till egen lägenhet i början av September och har tänkt skaffa dessa råttor då.

Jag skulle uppskatta om det fanns någon uppfödare nära Göteborg/Uddevalla - Med omnejd.

Jag har bil så jag kan hämta, dock inte om de bor för långt bort.

Jag har lite "krav" på hur råttan skall se ut. Ha även förståelse för att jag inte vet alla raser/teckningar på råttorna idag! :)

"krav/vad jag vill ha"

• + Dumbo, honor, så stora som möjligt, mycket hanterad, siamese, brun (viltfärgad), champagne, rex, blå, grå. Dem får gärna ha stamtavla, samt vara reggade i SRS.

• - Hooded, albino, ej hanterad.

Ja, som ni ser så har jag inte så värst stora krav, men vet ni någon, eller om du själv föder upp, så hör jättegärna av dig! :)

Ha en underbar dag! Cool

Mvh Jonathan

Skriver det endast för att jag kan!

Fridborg
0

Är du intresserad av bebisar då? Om du orkar vänta så fick jag en kull igår som blir lev klara om 5 veckor. Dock bor jag i sthlm, men det finns ju tid att fixa transport i såna fall ;) Färger som väntas är agouti (viltfärgad), svart och kanske någon överaskning. De kommer att vara mycket hanterbara, dessvärre är de ju inte så stora ;)

kattsk
0

Spännande, ja det är såklart ungar jag vill ha. Glömde lägga till det!

Äh, att dem är stora eller inte, spelar faktiskt ingen roll kom jag på nu i efterhand. Men det hade varit lite "fräckt" att ha några gigantiska.

Hmm, ja det bör gå att ordna. Men vet inte om jag känner för att göra det, har försökt att fixa en råtta från kalmar nu hela veckan men det går inte alls bra.

Men har du bild på mamman och pappan?
Är dem dumbo?

Dumbo är nog det första/största kravet jag har på råttorna, är det dumbo du har?

En förklaring till varför jag vill ha stora är för att jag egentligen vill ha en GP råtta (Gambiansk hamester råtta) men de är för svåra för mig att ha och göra med, så det får bli ett par vanliga som är relativt lätta, samt att jag har kunskap sedan innan om dem! :)

Länk så ni ser den här:

https://www.google.se/search?hl=sv&q=gambiansk+hamsterr%C3%A5tta&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&biw=1366&bih=620&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=vOYgULzlEeiC4gSm3YDoCg

Charlott_
0

Jag har ju rex och hooded som är lev klara på lördag :)

kattsk
0

Charlott_

Skicka gärna bilder på dem.

En grej jag antagligen har blivit missförstådd på är att jag EJ vill ha hooded.

(Jag gjorde + och - tecken vid punkterna).

Kanske svårt att missa :) Men jag är Inte intresserad av hooded :(

Lamina
1

Ha ha, tog mig ett tag att fatta att du hade satt minus framför "ej hanterad". Kunde inte riktigt fatta varför man skulle vilja ha en ohanterad råtta. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Charlott_
0

#4 Ja jag missade plus och minus. Brukar inte tolka sådant..

Jag har 2 rexade honor (striped roan, om du är intresserad?) :)

kattsk
0

haha, tänkte väll nästan att folk missat det! :D Får se till att ändra det om det går då! ;)

Okej Charlott :) Hade du bilder så får du gärna länka eller lägga upp dem här :)

Det skulle uppskattas!

Sen undrar jag var du bor? :)

Charlott_
0

#7 Här är länken till annonsen :) http://rattor.ifokus.se/discussions/501466c388f472701600010c-bebisar-till-salu

Jag bor i Tanumshede, så det är lätt för mig att ta mig till Uddevalla! :)

Gizza
0

Tja Jonathan!

Jag bor i uddevalla, Har en kull här hemma just nu som e lev klara den 9/9 då dom är 5 veckor =)

Mamman är slät black striped roan dumbo

pappan är rexad black hooded (toppörad)

Är det intressant så hör gärna av dig =)

kattsk
0

Hejsan, jag skall tänka på det!

Jag kan inte ta någon råtta förens efter den 25e ungefär. Så jag får vänta på nästa kull i så fall.

Men jag har eventuellt ett par andra råttor som jag kan ta, så jag testar med dig efter den 25e och ser hur det blir!

Gizza
0

25/9 menar du? =)

Ja hör av dig då så kan jag hjälpa dig att förmedla om jag inte själv har (har ju som sagt tänkt att para några som jag skrev i tidigare inlägg =)

Såg du bor i uddevalla förresten, känner du BigJim tro?

kattsk
0

Skall flytta till Uddevalla mellan den 20 Augusti och framåt. Senast den 3e September i alla fall. Det är då mitt inflyttningsdatum är skrivet.

Känner nog inte honom, har bara några vänner från min gamla skola som bor där.

Nej den 25/8. Men det bästa hade varit mellan den 10-15/9.

Gizza
0

aah okok, då vet jag vilken månad du menar oxå =)

Mina småttingar e som sagt leverans klara här den 9/9 så det blir väll ganska bra tajmat isåfall?

Otario
3

#12 Trevligt med fler råttfolk i mina trakter :)

/ Emma

kattsk
0

Ja det blir det. Men vad är det för "ras" på dem och vilka färger? Har du bilder på dem nu?

#14, fett! :D

Gizza
0

hej kattsk!

Har varit datorlös ett tag nu, men äntligen fått datorn tbx!

Råttungarna jag nämnde tidigare har redan flyttat iväg nu tyvärr.. En kompis (bor oxå i uddevalla) har dock en kull som e en vecka bara.. om du inte redan fått tag på ungar så är du alltid välkommern att höra av dej =)