Räkna mått på bild
Jag är väldigt intresserad att köpa mig en hornbach bur och såg på hornbach hemsida måtten och bild och mätte med linjal på bilden och den var 14 cm som i verkligheten är 170 cm med utrymmen inte råttorna kan använda och mätte buren där dem kan vara i till 10 cm i bildstorleken.
Finns de något räkne sätt som man får fram hur många cm det är i verkligheten då?
förstår inte riktigt hur du menar? måtten står ju på bilden? :D jag kollade också på den där buren förr men det finns en annan på zooplus som är nästan exakt likadan för runt tusenlappen :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
har du länk?
Jo ungefär som de är på kartot de står typ 10 cm på kartan är så många km osv
Men om buren är 170 cm, så tar du fram ett måttband hemma, drar ut det till 170 cm (om de nu räcker så långt annars dela pp det) och voila, då har du i verklig storlek hur det är.
Kolla abra på bilden och ta måttbandet till den storleken det står det är på bilden
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
förlåt att jag är kanske otydlig vbarför jag vill räkna en liten del av buren. Det är för att dem kan inte använda hela 170 cm då det är ben och taket som är inräknat, alltså skulle jag vilja få fram hur hög själva buren är från där den börjar med gallret och där taget slutar då dem inte kan använda taket heller där inte galler finns.
http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/parakitbur/montana/187856
den ska jag köpa iallafall. dock är det ju danska kronor så den kostar inte 899 :) men ändå mkt billigare än den från hornbach :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
170/14 ger 12.14. Dvs 1 cm på bilden är ca 12 i verkligheten. Ser ut att försvinna ca 3cm i höjdled (på bilden). Detta ger 12*3 cm i verkligheten = 36 cm.
170 – 36 = 134, dvs samma höjd som buren som #6 länkade.
Alltså burens innerhöjd kommer vara ca 134 cm :)
Benlängden missade du va? Men väldigt snällt av dig
Aha, det var 4cm (ben+ tak) som ska bort, läste slarvigt :S. Borde bli en höjd på 121 cm då.