Människosnäll pojke omplaceras
- födelsedatum Februari-mars 2012
- färg, teckning o hårlag Black hooded, slät, toppörad
- kön Hane
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) Okänt
- faderns namn, födelsedatum, vikt Okänt
- moderns namn, födelsedatum, vikt Okänt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Jag känner att jag har inte nog med kunnskap att försöka introducera honom, speciellt efter att han förra introcuderingen bet en av pojkarna, och idag naffsade han på mina fingrar för att dom luktade annan råtta. Tror han skulle trivas bäst ensam, eller hos någon som har haft hand om tonårsstinna pojkar på det här sättet innan.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Än så länge har han inte visat sig gilla någon av de andra hanarna, fastän dom är unga. Jag är inte kunnig nog tyvärr att avgöra om det är för att han är en ensamråtta, eller för att han är hormonstinn och behöver mer tid.
- Han är väldigt nyfiken av sig, och allt ska undersökar. Att bli klappad går väl an, men saker ska kollas på först. Han är, som jag har uppfattat det, någorlunda revirskyddande, men utanför buren är han annars en ängel.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej reggad. Bryr mig inte om pris, jag vill bara att någon kunnig och som har tid med en ensam råtta ska ta honom.
- ort där råttan/råttorna finns: Göteborg, kan tas till Skåne också. Vid snabbt nytt hem kan han även tas ut till komunerna runt göteborg (Allt som går på ett göteborg+ busskort)
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Mobil: 0736-207755. Mail: Kitti_kat_night@hotmail.com
- Om annonsen ska vara låst eller ej Ej låst.
Jag har aldrig haft en pojke i tonåren innan. Mina första två pojkar var tvunga att flytta ifrån mig innan dom hann bli 6 månader pga en dålig boendesituation, Sen dog dom innan dom hann komma hem igen. Jag känner inte Line riktigt bra nog för att kunna hantera en introduktion med honom, just på grund av att jag inte vet hur en pojke i tonåren ska/kan bete sig, och jag har inte tiden att försöka inse om det bara är tonårs trots eller om han är sådan. Jag önskar jag hade tiden, men jag har redan två andra flockar som kräver uppmärksamhet och så skola och lite jobb ovanpå det. :/
Så, om någon vänlig själ kan ge honom ett hem och massa uppmärksamhet vore det väldigt bra.
Är du här med kameran nu igen? ~Line
När jag tänker efter är han nog inte black… men jag är inte helt bra på färger. ;)
Puff
Finns också transport till Skåne vid behov, detta sker då genom mig, bor utanför Hässleholm men kan mötas upp i Malmö, Lund, Helsingborg, Kristianstad och dom trakterna om det behövs.
Ingen? Han behöver ett nytt hem, snabbt. Han är såpass understimulerad här utan vänner att leka med, och jag har inte tid att ge honom den uppmärksamhet och tid som en ensamråtta kräver.
Putt
Hoppas att den här finingen hittar ett nytt hem snart.
Putt.
Ingen? Jag kan verkligen inte ha honom kvar. :/
Om någon nere i skåne är intresserad kan han åka med på söndag.
Puffar upp igen. :/
hjälper till att puffa ^ ^ hoppas att han får ett hem snart, jag kan ju se om någon jag känner vill ha en råtthane