Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 379 ggr
Fridborg
1

Mitt beslut

Jag har haft en lång och jobbig tid som råttägare som vissa kanske har läst och jag har haft mycket tid att tänka vad jag kan göra för mig och för roogerna, det bästa för alla.

Mitt beslut lyder följande:

Jag ska med tiden dra ner till en enda flock. Jag har gett det mycket tanke och bestämt mig för att det ska bli killarna som får stanna.

Motivation:

Lynx och Leona närmar sig 1,5 år. De kommer få stanna livet ut, jag älskar dem så mycket att det inte finns en chans att de ska flytta. Dessvärre har jag Seven of Nine och Beverly som tillför allt annat än en god stämning i flocken. Jag har lagt ner mycket tid på att observera flocken och har kommit fram till att dessa två är de felande länkarna. Vad jag ska göra med dessa två vet jag inte riktigt än.

Jag är mycket förtjust i mina killar så därför får de stanna. De har inte världens bästa balans och jag måste nog kastrera Lore. Paris och Julian är allt annat än avelsmaterial, men det kanske finns hopp för Virus, vem vet.

Jag har en foderhona hos Husse som jag hoppas kommer bli bra avelsmaterial så jag tänker nöja mig med att ha en hona på foder.

Jag har insett att det är för mycket jobb för mig med så många flockar men jag tänker inte bara göra mig av med alla rooger hipp som happ, men det är i varje fall beslutet jag tagit och det känns bra. Kommer sälja min FT och införskaffa typ Jenny istället och vara nöjd med det i framtiden.

dyoxide
0

Usch, alltid tråkigt att behöva ta såna beslut Obestämd Önskar dig lycka till med detta beslut och hoppas det blir så bra som möjligt för dig och tåttisarna Glad Du bor ju rätt långt bort från mig vad jag vet så att jag har lite mindre burar till salu kanske inte är till så mycket hjälp… xD