Hur många borris?
Jag är nu på väg till Ikea för att köpa borrismattor för första gången, och undrar lite sådär… Hur många mattor brukar ni ha i? Bara en som underlag eller flera?
Beror väl på vad du har för bur?
Jag har en FT har 4 stycken tillklippta till båda vnåningarna. Jag har inte Ikea i samma stad och köper alltid runt 20 st åt gången då jag slänger dem iställlet för att tvätta dem. Får inte tvätta dem i maskinen i tvättstugan :P
Jag har så det täcker hela bottnen, ej dubbelt.
I min rs har jag 3½ på nedre botten 2½ på övre
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
har två jenny på varandra - dvs två uppe och två nere.
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Vi har tio stycken i buren, tillklippta så de täcker alla bottenytor (vitrinskåp). Men vi har börjat köra på 10kronors-badmattorna för de täcker i stort sett hela och sen är det smidigare med bara ett per hyllplan. Men sen har vi klippta mattor i alla stegar också, stegarna är tidigare badkarshyllor, som jag kapat handtagen på. Ett tips för de som behöver stegar :)
Vet du vad bad mattorna heter?´
Är det långt ludd på dom eller kortare?
Biter dom mycket på dom eller låter dom bli?
Förlåt alla frågor men har inte haft råttor så länge och vill få tag på det som fungerar bra och är enklast att hålla rent.
Om ni vill ha mattor som täcker hela buren än att ha ett par boris mattor. Så köp konstgräs för balkong och klipp. Är lite tunga att bära när de är blöta. Men vet flera som kört till kaniner.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 näckten heter dom. Mina biter inte på dem i alla fall :) Har tre honor. Det är kort lugg och sen är det gummi under.
Ja sånt filttyg är ju väldigt bra om råttorna gnager mycket, för då riskerar de ju inte att få i sig gummit.