Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2069 ggr
Denise_90
0

Böld eller tumör??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min råtta har fått en böld eller tumör. undrar om någon skulle kunna tro/veta vilket.

Jag ska gå till vetrinären men det e ju alltid lättare när man vet vad det e dom ska behandla och så som jag har förstått det så e det inget speciellt man gör med en böld.

Jag trodde först att det var en sårskorpa men den sitterfast på något som kommer inifrån örat. Jag upptäckte den idag men när jag höll på med henne igår så såg jag inte den. Det "känns" som att det skulle kunna vara en böld för en tumör växer inte så snabbt på ett dygn.

Tack på förhand// Denise och Tingeling

Denise_90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ledsen för suddig bild men hon ville inte bli fotad i örat. Har en till men jag tror inte den e så mkt bättre.

Aztrya
0

På råttor kan tyvärr tumörer växa väldigt fort.
Men då det är en sårskorpa så kanske böld är med logiskt…?

Är rädd att jag inte kan så mycket. Veterinären borde rätt snabbt kunna se vad det är dock. Lycka till, hoppas det är en böld.

Denise_90
0

Tack så hemskt mkt för ditt svar

diddiman
0

Det är nog en varböld bara! Se till att hålla rent med koksaltlösning och se hur det utvecklar sig. Det är ett ganska typiskt ställe för varbölder att komma upp på vad jag förstått. Om det inte är en så stor varböld brukar de läka ut fint själva.