Omplacering av 4st råttjejer!
Hallå där ute!
Tänkte sätta ut en "Intresse/omplaceringsannons" på mina 4st råttjejer. Det är inte helt säkert att de kommer omplaceras, endast om de finner ett bättre hem än vad de har nu. Vilket det kanske gör?
Med ett bättre hem så menar jag förstås att de får komma ut mera om dagarna och ett plus är även att de kommer få ett större utrymme att leka på. Jag kommer välja den som omplacerar mina tjejer med stor omsorg, så ifall du är intresserad men ev. blir nekad så ta inte illa upp. Det kan hända att jag återkommer tillbaka till dig när jag har sett vilka alternativ jag har att gå på. Om jag nu inte blir förtjust i första som hör av sig :) vilket även det kan hända!
Så tveka inte!
OBS!
Denna omplaceringsannons gäller hela flocken, vilket menas att…
Alla 4st råttjejer ska flytta tillsammans. De får inte säras på av någon anledning. Därför att det trivs och har en otroligt fin balans i flocken. Har aldrig och då menar jag verkligen aldrig hört dem bråka. De älskar varandra. Och det vill jag inte förstöra.
Så här kommer råttorna:
Familjenråttas Verdandi aka Saga
Född: 4/11-2010
Färg, teckning & hårlag: Husky roan, slät, toppörad, striped(?) (har bläs också)
Kön: Hona.
Kullstorlek: Minns ej, men är rätt säker på att upppfödaren sa att alla överlevde iaf och att de var en relativit stor kull.
Faderns namn: Piff (European Berkshire Dumbo) .. allt annat okänt.
Moderns namn: Jenni (Blackstriped) .. allt annat okänt.
(Har längre samtavla på henne som följde med, den skickas med vid omplacering)
Omplaceras pågrund av: Jag anser att det behöver mer stimulans och även ett bättre hem där de får vara ute och springa mycket, de är väldigt spralliga av sig allihopa. Samt har tänkt minska ner på råttantalet och har bestämt mig för att endast ha hanar. De kommer som sagt inte hamna hos första bästa och det är inte brådska att "få iväg dem" jag väntar tills rätta hemmet dyker upp. Tills dess ser jag till att ge dem de bästa jag kan här hemma. Oavsett hur länge det dröjer.
Pris: Diskuteras när det väl sker en omplacering men allt från 500kr och uppåt pga att alla 4st kommer med. INGEN BUR FÖLJER MED!
Reggad: Nej
Ort där råttorna finns: Norrbotten/Piteå
Sagas personlighet, temperament osv: Saga är en väldigt kelig, sprallig och framåt tjej. Hon tycker om att pussas och de räcker med att man sticker in fingret mellan gallret så börjar hon tvätta förfullt. Hon är min lilla ögonsten.
Familjenråttas Lady aka Freja
Född: 7/11-2010
Färg, teckning & hårlag: Agouti European Berkshire, toppörad, slät
Kön: Hona
Kullstorlek: Minns ej, men är rätt säker på att uppfödaren sa att alla överlevde iaf och att det var en relativit stor kull.
Faderns namn: Pätkä (European Berkshire Dumbo) .. Allt annat okändt
Moderns namn: Arwen (Agoutihooded) .. Allt annat okänt
(Har längre stamtavla på henne som följde med, den skickas med vid omplacering)
Omplaceras pågrund av: Läs på Sagas info
Pris: (Läs på Sagas info)
Reggad: Nej
Om Freja: Nyfiken och försiktig tjej, riktigt trevligt temperament.. väldigt lugn utav sig. Väldigt liten till storleken, men sådan har hon varit sen jag köpte henne.
Tindra (egen uppfödd)
Född: 17/8-2011
Färg, teckning & hårlag: Agouti European Berkshire, Dumbo, Slät
Kullstorlek: 12/12
Faderns namn: Shino, Blackhooded, Toppörad, ca 500g+, dog i 3års åldern.
Moderns namn: Freja (Hon som följer med flocken) Agouti European Berkshire, 300g, Toppörad, född 7/11-2010
Omplaceras pågrund av: Läs på Sagas info
Pris: (Läs på Sagas info)
Reggade: Nej
Om Tindra: Tindra är den lilla odågan som gärna gnager lite här och var.. så hänger man upp en hängmatta så får man vara beredd på att den trillar ner inom de närmsta dagarna. Hon är en alert och pigg tjej. Dock kan hon vela att saker och ting händer på hennes villkor vissa dagar. Där med säger hon till genom att pipa exempelvis i bland när hon blir upplyft.
Sessan (egen uppfödd)
Född: 17/8-2011
Färg, teckning & hårlag: Siameshooded, Toppörad, Slät.
Kullstorlek: 12/12
Faderns namn: Shino (Läs mer på Tindras info)
Moderns namn: Freja (Läs mer på Tindras info)
Omplaceras pågrund av: (Läs mer på Sagas info)
Pris: (Läs mer på Sagas info)
Reggade: Nej
Om Sessan: Himla framåt tjej, kommer alltid till buröppning (dock gör alla tjejerna det.. dom alla är himla nyfikna utav sig) Hon är sprallig som tusan och älskar att upptäcka "världen". Hon är himla lojal till beteendet.
Vill ni veta mer om råttorna?
Så skicka PM och fråga så ska jag försöka svara på det mesta så fort jag hinner! :)
BILDER KOMMER I NÄSTA INLÄGG! :) TRÅDEN BEHÖVER EJ LÅSAS!
Mvh. Sanne & Djuren
Tyvärr har jag inte möjlighet att binda upp mig då jag blir bostadslös i slutet av augusti. Men skulle du behöva fodervärd/råttvakt i sommar så är jag helt klart interesserad.
#10 Ok då vet jag :)
Mvh. Sanne & Djuren
synd de är så långt bort :(
#12 :) kanske, men rätt ägare bryr nog sig inte om hur långt det är :) Många som importerar från länder osv. :) då kan jag säga att till norrbotten är en kortsväng ;)
Mvh. Sanne & Djuren
ja fast 110 mil är lite saftigt för mig tyvärr även om de vore rätt :(
#14 :) ok, gör absolut inget
Mvh. Sanne & Djuren
#7 åh … den buren matchar mitt hår …
Jag ger denna tråden en liten puff så jag vet att många har lagt märke till denna annons :)
Mvh. Sanne & Djuren
Superfina tjejer!! Gör mig faktiskt liiiite sugen att skaffa en flock honor :P Men näe sambon tycker att det räcker med grabbarna xD
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
#18 Så synd! :) annars är detta en himla mysig flock med tjejer!
Mvh. Sanne & Djuren
Puttar upp igen! :)
Här har ni verkligen chansen att ta emot en drös med underbara flickor :) alla har ett toppen temperament, endast tindra som kan vara lite pipig pga. att hon vill bestämma själv om hon vill bli upplyft eller inte i bland :) men ingen bits eller har haft tanken till detta! :)
Mvh. Sanne & Djuren
Nu måste jag lägga till att troligen ena råttjejen bär på Kronisk lunginflammation, vet ej heller om hon kommer att klara av att leva med den. Så om dessa omplaceras, så gärna till någon i närheten så inte flytten blir stor om intresset finns. Kommer uppdatera om denna tjej gått bort innan de omplacerats. Så som det ser ut nu kanske hon kan leva med det utan större problem, dock kan det ändras drastiskt, de är sånt man aldrig vet.
Tindra heter hon som har drabbats, de andra 3 har aldrig varit sjuka.. var av 2st är snart 2år.
Priset är diskuterbart. Känner verkligen att de behöver komma till ett nytt hem och om Tindra lever när omplaceringen sker så ser jag helst att någon tar emot henne med de tre andra och verkligen tänker på hennes bästa i alla lägen. Så hon får rätt foder och rätt miljö. Tror inte hon kommer leva lika länge som de andra.. tippar på runt max ½år till.
Vill ni veta mer om dem, så hör av er! Tveka inte :)
Mvh. Sanne & Djuren
Uppdatering igen: Tindra har inte låtit något på ett bra tag nu, så tror hon kommer klara sig riktigt bra om detta håller i sig :)
Kommer lägga ut en annons på dessa tjejer på blocket, troligen idag.
och en liten ändring: Buren kan köpas med om så önskas (Buren som är på bild i inlägg #7) Dock följer inte inredning med.
Hör av er, det är toppen tjejer! :)
Mvh. Sanne & Djuren
Jag och min sambo skulle gärna komma och hälsa på råttflickorna och se vad vi tycker :) Är det okej?
I så fall får du gärna smsa 0768128369
**UPPDATERING IGEN:
Råttorna finns fortfarande kvar :)**
har en till som ska komma å hälsa på dem på söndag,
hör av er om ni skulle vilja ta er en titt! :)
Mvh. Sanne & Djuren