Sära på dem?
Matbebisarna är nu 4 v + 1 dag. De ammar fortfarande, skall jag ändå sära på killarna nu?

Jag hade väntat någon dag om de inte visar intresse för flickorna ändå:) 4½-5 veckor brukar man ju vilja att de ska vara när man särar på dem.
Jag särade på mina när de var 4,5 veckor båda mina kullar, och de hade inte slutat dia helt då heller. Tjejerna i min andra kull nu har jag inte sett dia på två dagar, så de har nog slutat nu.
Okej då väntar jag några dagar :)
Jag särade också på mina när dom var ca 4, 5 vecka, jag tror dom flesta särar på dem då :-)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Samma här, eller ja, jag särade på dem helt och hållet bara någon dag innan 5 veckors ålder. Men jag började låta dem vara hos mina vuxna flockar någon timme om dagen efter att de blivit 4 veckor. För att de skulle få gott om tid att lära sig hur man beter sig i flock innan de flyttade, det blev ju även en mjukare övergång för hanarna som skulle tas ifrån mamma helt och hållet.
Hanarna kommer få egen bur, de tar sig lätt igenom FT-gallrerna och på andra sidan väntar monstret Lisa… :P

Beror helt och hållet på vad dom väger.Är dom stora runt 100g+ skulle jag inte vänta. Men under 90 så kan du vänta två tre dagar.
#7 Vet inte vad de väger än. Ska låna våg ikväll/imorrn. Tycker inte de verkar så stora än. Kanske run 70. Ingen aning. Mindre än de 100g bebisar jag fått hem i varje fall.