Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 580 ggr
Fridborg
0

Sära på dem?

Matbebisarna är nu 4 v + 1 dag. De ammar fortfarande, skall jag ändå sära på killarna nu?

Dramatik
0

Jag hade väntat någon dag om de inte visar intresse för flickorna ändå:) 4½-5 veckor brukar man ju vilja att de ska vara när man särar på dem.

regskylt
0

Jag särade på mina när de var 4,5 veckor båda mina kullar, och de hade inte slutat dia helt då heller. Tjejerna i min andra kull nu har jag inte sett dia på två dagar, så de har nog slutat nu.

Fridborg
0

Okej då väntar jag några dagar :)

Virkan
0

Jag särade också på mina när dom var ca 4, 5 vecka, jag tror dom flesta särar på dem då :-)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Fjordell
1

Samma här, eller ja, jag särade på dem helt och hållet bara någon dag innan 5 veckors ålder. Men jag började låta dem vara hos mina vuxna flockar någon timme om dagen efter att de blivit 4 veckor. För att de skulle få gott om tid att lära sig hur man beter sig i flock innan de flyttade, det blev ju även en mjukare övergång för hanarna som skulle tas ifrån mamma helt och hållet.

Fridborg
0

Hanarna kommer få egen bur, de tar sig lätt igenom FT-gallrerna och på andra sidan väntar monstret Lisa… :P

wintermynta
0

Beror helt och hållet på vad dom väger.Är dom stora runt 100g+ skulle jag inte vänta. Men under 90 så kan du vänta två tre dagar.

Fridborg
0

#7 Vet inte vad de väger än. Ska låna våg ikväll/imorrn. Tycker inte de verkar så stora än. Kanske run 70. Ingen aning. Mindre än de 100g bebisar jag fått hem i varje fall.