Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1690 ggr
Hundeva
2

8 nya bäbisar

Hej har fått oväntad tillökning i familjen. Var hos min syster i helgen och träffade deras granne som hade köpt två råttor. det första jag ser är att det är en hona och en hane. De trodde de hade köpt 2 hanar. Tyvärr hade de inte möjlighet att ha två burar så tjejen följde med mig hem. Hon skulle vara född i april fawn hooded dumbo. Inte så mycket hanterad men ändå snäll. I dag när jag vaknade hade hon boat. Under veckan har jag inte sett någon mage på henne utan hon är liten och slank. Senare på dagen hade hon fött 8 ungar som hon tar hand om och beskyddar mycket. Vad jag lyckats se när hon är ute och äter har hon gett dem mjölk. Hannen hon bodde med är blue hooded han verkade något äldre och de sade att de hade köpt honom först och sedan fått reda på att de minst skulle vara två. Vad jag förstod har de köpt dessa råttor från privatpersoner. Ska försöka få reda på mer under morgondagen.

Ska försöka fota de små men mamman är lite stressad vilket man kan förstå med både flytt och ungar så tätt inpå. Nu ska familjen få vila och jag ska försöka fota i morgon.

Aztrya
0

Låter som en härlig färgblanding :)
Ser fram emot hur de små kommer se ut! ^^

Ratlings
0

Ge mamman extra nyttig mat nu och låt dom vara om hon är stressad. Glad

Om pappan inte bär blått lär du antagligen få svart och agouti i kullen… Säger jag som gjort en parning blått + fawn Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

Calypso & Nike
0

Sätter en tass :)

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

strasstass
0

Tass :)

dyoxide
0

Tass :D

darkness
0

Tass :D lycka till med nyblivna mamman o bebbarna och fota dem i lugn takt så mamman inte blir stressad ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Piffelipuff
0

Tass :)

Varga
1

Hoppas att allt går bra, var inte rädd att fråga om det är något du undrar! :)

Hundeva
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett dåligt foto från i går. Taget med mobilen medan mamman var ute och åt mat.

Calypso & Nike
0

Åh vilka sötingar :)

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Varga
0

Vad fina! De ser ut att må bra i alla fall, med fina mjölkband och så :)

darkness
0

nämen oj har vi ramlat omkull ^^, jättesöta Kyss

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

123fyra
0

Söta dom är :3

Ella
0

naww sötisar :)

Hundeva
1

Här kommer lite uppdateringar. Som det ser ut nu är alla agouti 6 stycken hooded m.m och 2 barkser. Vad jag kan se är de alla toppörade. Igen har jag tagit foto med mobilen så det är inte världens bästa kvalitet.

Hundeva
1

Här kommer bild på mamma

Varga
1

Åh, nu blir jag ju sugen på dem… Men DUM kull som är så oplanerad - jag har tänkt börja föda upp Agouti hooded så småningom men känns bättre att börja med djur man vet något om…

Däremot brukar tecknade vara lättare att sälja, så all lycka med det! :D

Ratlings
0

Vad är barkser? Glad

// Lise

Fridborg
0

#18 En berserker kanske? Nej jag tror TS menar berkshire. :)

Ratlings
0

#19 Ah jo så kan det vara. Glad

// Lise

Ratzo
0

*tass*

I can't drown my demons, they know how to swim.

Erika89
0

Vilka sötnosar!