Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 1323 ggr
[1UpShroomish]
1

God natt älskade Heroin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt somnade min underbara Heroin in för sista gången.

Det kom plötsligt men ändå inte eftersom hon var gammal, hon skulle fylla 3 i oktober.

Dock var hon ändå väldigt pigg och lika glad som vanligt.

På kvällen hade hon nästan konstant suttit framme vid gallret som om hon verkligen ville ut, tog ut henne och la henne i mitt knä. Hon låg där ett bra tag och var så lugnt och nöjd. Sen satte jag henne tillbaka i buren även om hon protesterade.

Runt 22 gick jag och pojkvännen iväg för att gå på en spelning och runt 12 så fick jag ångest utan att veta varför, kände bara att jag ville hem utav någon konstig anledning. När vi väl kom hem runt 2 och vi skulle gå och lägga oss så gick jag och skulle säga god natt till råttorna. Först tror jag att hon ligger och tittar på mig men inser snabbt att hon varken blinkar eller rör sig. Det brast för mig ganska ordentligt, den snällaste råttan jag någonsin haft var borta.

När jag senare låg i sängen och försökte sova och inte blöta ner kudden allt för mkt så kopplade jag ihop allt. Ångesten, känslan att att vilja åka hem och att hon gjorde sig redo för att dö i min famn och jag var dum nog att lägga tillbaka henne in i buren.

Vi planerar att begrava henne i en converse låda senare om regnet ger sig. Kommer vara lika jobbigt varje gång jag går fram till buren och inte ser hennes glada lilla ansitke le mot mig.

Hoppas du sover gott Heroin,

Kommer alltid sakna dig <3

Frosstis
0

Gråter

[Emma--]
0

Beklagar :(

Geru
0

Beklagar :/

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dyoxide
0

Beklagar Gråter Vilken söt råtta med ett fint namn. Hon har det bra nu bortom regnbågsbron med min Doris <3

Viljans
0

Men åh :( Beklagar :(

Ratzo
0

Vila i frid :(

I can't drown my demons, they know how to swim.

darkness
0

Beklagar :( Sov gott lilla Heroin

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Sathalie
0

<3

Malin653
0

Beklagar :(

:holmgreen:
0

Åh blir helt tårögd, beklagar! :(
Vila i frid!

sarakaka
1

Åh, lilla vännen då! Vila i frid Heroin, sötråttan. <3

När min katt dog fick jag också sån där ångest, kräktes nästan och sprang hem, visste inte varför. När jag kom hem visade det sig att han hade dött. :/
Det är något mystiskt det där, att man kan känna på sig med djur… Ni måste verkligen ha haft en connection mellan er, vad fint. <3
Och du borde inte ta skulden för detta. Hon var gammal och kände sig kanske lite vissen och konstig och ville ha sällskap. Men det är ju helt omöjligt som ägare att kunna veta om råttan är på väg att dö bara för den är lite extra gosig, råttor är ju så ibland. Hon somnade iallafall in lugnt hemma i sin fina bur med sina fina kompisar och hon gosade med dig samma kväll. Jag tycker det låter som om hon fick en väldigt fin sista stund iallafall, att somna in tryggt i sin "säng" liksom. :)

Vila i frid Heroin. <3

[1UpShroomish]
0

Jo, vi hade en otrolig kontakt men varandra.

Folk i min omgivning har väl dock lite svårt att förstå sig på det där, att det "bara" är en råtta. Men min pojkvän tröstade mig väldigt bra igår och han hade inte kunnat hanterat det bättre.

Verkar som om vi komemr få begrava henne i regnet, är dock lite rädd för att se henne nu när hon varit död så många timmar :(

[Taxie]
0

Det kändes verkligen i hjärtat av att läsa den texten :(

mikeiko
1

beklagar :( Det är så fruktansvärt hjärtskärande när de tar farväl av en sådär, de liksom vet vad som är på gång.

[1UpShroomish]
2

Vi hann precis begrava henne innan mörkret föll, blev inte riktigt nöjd med det så vi får åka dit snart igen och göra det lite finare.

Lite fler stenar, finare gravsten och ett par plastblommor tror jag blir bra.

Ingenting kommer bli bra nog dock, för det enda jag vill är att få tillbaka henne.

Erika89
0

Beklagar sorgen! :(

[1UpShroomish]
5

Så jävla fin var hon, tror detta var sista bilden jag tog på henne.

sarakaka
0

Hon var jättefin. <3

Piffelipuff
1

Hon var jättefin…

Vila i frid HeroinGråter

Calypso & Nike
0

Vila i frid du vackra Heroin

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

[1UpShroomish]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade denna på Heroin, en riktig ärt gris :)