Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 529 ggr
[THEfluffyRAT]
0

Sjukt jobbigt

Skolan har precis börjat och självklart så blir man kanon förkyld och inte orkar göra något, jag orkar inte ens ta ut råttorna, jag fick använda mina sista krafter till att ge råttora och katten mat imorse. Vågar inte ta ut dem överhuvudtaget för imorse märkte jag att mina lilla bebis nös och tvättade sig om näsan, känns hemskt om jag har har smittat henne. Det var verkligen krig i buren igår eftersom att de var så rastlösa.

Det är verkligen jobbigt när något hindrar en från att ta ut dem när man inte vill något annat än att gosa med sina älsklingar.

Crapsurraren
0

Jag har aldrig varit med om att smitta gått från människa till djur då dom är känsliga för andra parasiter/virus än oss. Men det är ju den tiden på året då alla blir förkylda med innan elementen sätts igång etc etc.

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

dyoxide
0

Tror att förkylning och sånt är artbundet eller vad det heter, jag har i allafall aldrig smittat mina råttor med förkylning och jag är praktiskt taget förkyld hela tiden :D

[THEfluffyRAT]
0

Åh va skönt att höra, då ska jag ta ut dem sen så att de får röra på sig nån timme :)

hus-musen
2

Du kan ju släppa ut dem, men jag skulle inte pussa på dem i onödan. Finns många virus och bakterier som smittar till djur och människor.

Qui dormit, non peccat

Elinisa
1

Skicka ngn att köpa en ask Esberitox till dej& råttorna för att hjälpa immunförsvaret på traven. De är goda, -nästan som godis! :-)  

Du kan släppa råttorna, utan att riskera hälsan för dem. Bara bra för dem att komma ut& röra på sej lite. & så slipper du känna dej stressad över att de sitter i buren. Om du är så trött att du inte håller dej vaken kanske du kan be någon familjemedlem (om du bor hemma el sambo) titta till& samla ihop dem i buren när de varit ute& busat av sej. Men, som sagt; kanske inte gosa med dem då. (Klappa med nytvättade händer är ju ok.)

Tråkigt med förkylning. :-( Man kan verkligen bli helt utslagen! Hoppas att du kryar på dej& mår bättre snart! :-)