Porlamarkens
Hej!
Är det någon annan här som ska köpa/har köpt råtta från Porlamarkens uppfödning?
Jag ska köpa en liten hona därifrån, den 13 juli ska jag åka dit och titta på bebisarna som då är 2 veckor, och så ska jag få veta vilken som blir min bebis!
I can't drown my demons, they know how to swim.
Ingen?
Jag var och tittade på bebisarna för ett par dagar sedan där! :) Ska ha två små honor, gissningsvis från kullen som föddes ett par dagar efter den som du ska ha ifrån, för de var 1 v tror jag när jag träffade mina i måndags!
Fast när jag tänker efter så var där nog bara två honor i kullen innan och jag tyckte hon sa att hon skulle behålla dem…
Vilken färg har din? Om det är roan så är de från samma kull gissar jag! :)
#2, Jag ska ha 2 stycken från nästa kull som kommer våren 2013 istället, men vad kul att vi ska ha från samma uppfödare! :)
Jaha, vad "synd", hade varit kul om vi haft från samma, kunde vi skickat lite bilder o så på syskonen! :)
Ska hon inte ha nästa förren till våren? Trist!
Har hon planerat vilka råttor det blir mellan?
Hon var himla gullig och verkar ju enligt hemsidan vara väldigt rutinerad, så jag hoppas på finfina djur!
Jag och ena dottern ska dit igen om knappt två veckor och titta på dem igen, hoppas få veta vilka jag får då! :) Längtar så!
Nu ska det "bara" byggas stor bur också! Har inte haft råtta sen jag gick på högstadiet, så det ska bli väldigt spännande!
Var bor du förresten?
Mamman ska vara en hona från någon av dessa kullarna :).
Ja, skulle egentligen ha från den här kullen, men bilen gick sönder så jag kan inte köra :/.
Jag bor i Blekinge :)
Jag tror jag fick de sista honorna (snodde kanske dina då, sorry i så fall)…
LÄngtar så mycket nu, går o småfnissar hela tiden! :) Du har råttor sen innan antar jag av din bild?
Haha, det gör inget att du tog min, berättade ändå för uppfödaren att jag inte kunde så någon annan kunde ta henne :)
Jadå, har 3 honor här hemma :) De är mina första.
Skulle nästan gissa att mamman blir någon av honorna från den andra kullen, iaf mamman var sådär vackert mörkbeige och vit, med röda ögon. Himla vacker var hon! Även fast jag inte gillar röda ögon supermycket. (kass på färger o sånt)
Fast vem vet, hon kanske behåller från roankullen också!

Vad hette dessa två kullarna?:)
De hette Kina-kullen och Indien-kullen om jag inte är helt fel på det! :)
Har du också råttor från Desiree?
jag har råttor från Desi! bland annat en liten kille från Indien kullen :) och har även Porlamarkens råttor tidigare, har inte haft många men de jag haft är/har varit underbara och Desi är alltid så snäll och hjälpsamm :)
Indien….tror det är den mina kommer från också?! Roankullen? Jag har två små tjejer Siri (karnataka) och Iris (Kerala).
Sötnos! Laddar du upp bilder från mobilen eller? Hur gör man?
#14 nej från datorn :) och där är det ju bara att välja fil och så trycka i visa i inlägg, men det vet du kanske redan :)
Jag har haft två råttor från henne. Hon är riktigt trevlig och duktig.
Tyvärr blev en av råttorna "galen" och fick avlivas :(

#16 Vad tråkigt, men det är ju sånt som händer även i de bästa kullarna:) Vilken kull var den "galna" ifrån?
#17 Minns inte vilken kull det var, är många år sedan nu.