funderar på när jag blir större
Tjenixen, nu har jag kommit in i en sån här kris att jag vill hjälpa alla råttor med problem, så jag funderar på att starta ett hjälpsänter för problem råttor, som tex, om dom bits eller är aggresiva mot flockmedlemmarna osv. Jag kommer ta in råttor med problem, bota deras problem och skicka dom tillbaka till sina ägare, eller om inte ägaren absolut inte vill ha kvar dom så säljer jag dom, om inte jag har fått en så himla god relation med råttan så att jag vill ha kvar den ^^ och vi sidan om vill jag även ha en DUmbo rått uppfödning xD vad bara tvungen att skriva det här ^^ men som sagt det här blir nog inte förens jag flyttar hemmifrån xP

Ja lycka till
Låter som att du har lite planer framöver :)
Qui dormit, non peccat
sånt behövs det verkligen så vore ju en toppenidé
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jag har en pojke du kan få arbeta med redan nu ;)
Men jo, det låter jättebra :)
Hoppas det blir av! Funderar själv på att öppna 'hem' för omplaceringsråttor en dag, vi kanske ska slå oss ihop. :P
Det låter som om jag kanske har en kontakt till dig i framtiden då. En vännina till mig skall starta ett rehab center för människor men även djur.
Det blir mycket att jobba med både och så det kanske är något intressant i framtiden. Får ser om hon får möjlighet att skapa det dock.
Men det låter som goda frmatids utsikter.
#1 haha ja ^^ men tycker att alla råttor som har problem ska ha få en chans till, men om det absolut inte går så kanske det blir avlivning men jag tycker att alla ska få en till chans :)
#2 ja det tycker jag med, det finns omplacering hem men ofta är det inte för att hjälpa råttor med problem utan bara för att hitta nya hem :)
#3 haha, jag måste plugga ännu mer först, jag kan grunderna men måste lära mig så mycket som jag får in i min hjärna xD har botat två råttor som är lite skygga och båda vart mycket sälskapliga och trevliga, som alla kunde hålla på med :D
Ja varför inte det skulle vara superbra :P vart finns du?
#5: Göteborg, iaf för tillfället :P. Får se vart studier och jobb tar mig i framtiden. ^^
Min pojke är snäll, mot folk. Han gillar bara inte andra råttor av någon anledning (Kan vara tonåren som spökar, han är ju i den åldern). Men jag bearbetar honom fortfarande. :P
#4 najs hoppas det går bra för henne :)
#6 jag bor i närheten utav Stockholm, men det gör ju inget för då kan vi ju ta in råttor från olika håll :D det skulle ju vara bra för dom som bor längre ner, slipper dom ju åka ända hit upp för att bota sin råtta/råttor :) Då kan vi ha en hemsida också ^^
Det är bara att avakta och se, om det blir allt för grymt måste du försöka se vem det är som han inte går ihop med, ofta är det så att det är någon som dom inte trivs med. Dela upp dom då och sätter in en utav dom i en bur med en kompis, sen skulle jag nog låta dom träffas utanför buren lite då och då, ganska ofta och ganska länge, kortare i början och sedan längre :) Det kan ta ganska långtid men du får ha tålamod, och låt dom sköta allt själva, omdet inte blir för grymt för då måste du rycka in :)
#8: Saken är den att han har redan bitit en av de andra pojkarna, och naffsat på mina fingrar när jag luktade som dom, så jag vågar inte riktigt släppa ihop dom igen. :/
Håller just nu på att låta dom byta bur med jämna mellanrum för dofternas skull.
#9 aaha, då ska du nog ta och sära på dom, och försökt att se vem det är som han bråkar mest med, det kanske hjälper om du tar ut alla i soffen, sängen eller någon annan stanns, de kan hända att du ser då vilka som inte tycker om varandra :)
#10: Dom bor inte ihop, just för att han inte gillar dom andra :P
#9 okej bra, men öva öva öva! träna flera gånger om dagen, med hela flocken :)