Lilla Blackie
För cirka ett halvår sen blev en av mina tjejråttor aggressiv mot mig och hennes kamrater, och bet sår och grejer, Efter det lät jag henne få bo själv, också för de andras skull.
Men nu har det ju gått ett tag och jag låter henne på så vis träffa på alla tjejer igen, vid sängen och absolut ingenting händer, springer runt och undersöker och luktar på dom andra, Lite tvätt också och det verkar som hon är superglad att hon får vara med tjejerna igen, Ska man chansa på att släppa in henne hos det andra tjejerna i deras bur?
Jag har dock inte vågat ta på henne själv, klappar ibland på rumpan innan hon märker ( :p ) Annars är hon lite nervös av sig, och springer fort och gömmer sig under min tröja när något läskigt ljud händer.
Malteråttan (L)

Om hon funkar med flocken igen, så varför inte? Ibland så kan man behöva sära på råttorna om de bråkar, men det kan vara så att hon har saknat sin flock och gemenskapen.
Jag hade låtit dem träffas under uppsikt, funkar allt så hade jag satt ihop dem igen på prov. Kan ju funka jättebra. Men kan oxå sluta likadant som det gjorde innan, så ett vakande öga är bra att ha.
Qui dormit, non peccat