Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 698 ggr
123fyra
5

fångarna på fortet. förbannad.

Mamma ropa precis på mej. Då va de en levande råtta som satt i en korg i ett gungande rum. Det gunga jätte mycke. Sen i slutet ramla hen ner och det var ändå en bit. 2 meter . Jag blir bara förbannad. Samma när dom har andra levande djur. Åååh. Förstår inte grejen.. Han kan ha trampat ihjäl hen. Va bara tvungen att skriva av mej lite.

DuBetMig
3

Kollar också. Reagerade starkt! Detta hände förra året också o då skrev någon här på rif till tv4. Att folk inte kan tänka längre än näsan är lång. Fyfan va arg jag blir!

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Sathalie
0

Såg också samma sak och blev riktigt irriterad här hemma i vardagsrummet.

DuBetMig
5

Men diskussionen kom upp föra året också med djur som rekvisita. Hur svårt kan det vara att förstå att djuren far illa?? Skiter fullständigt i att "erfarna och utbildade djurskötare" står utanför bild och är med hela tiden! Uppenbarligen är dom lika pantade som ledningen för programet som accepterar att låta deras djur (eller djuren de har ansvar för) utsättas för sådant. Detta var seriöst droppen. Jag är osäker på om jag kommer fortsätta kolla på Fångarna på fortet om detta inte stoppas snart. /RAGE!

Melissa V
0

idiotiskt ju.
Såg  de programmet där dom ska utmanas med massa olika stunts, kommer ine på namnet. Där används  ju råttor flitigt, de hälle´ut dom från en hink rakt ner i kistan där sen skräckslagna personer hoppar ut och trampar vilt runt sig utan en tanke att de kliver på råttorna (eller djuren i övrigt)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Fisfia
1

#4 Fear factory? Eller black out? Mänsklig idioti… så respektlöst.

deeremf
0

Det här har vi hört förrut, men de tänker som så, man måste ha djur som folk är rädda för, tyvär är råttor och ormar perfekta.

Fisfia
5

Jävla trams och förnedring. Typ som att sätta en homofob i ett rum med en massa hånglande bögar. Eller en rasist i ett rum med en massa negrer. Smaklöst och förnedrande. Höjer ju inte precis råttors status.

DuBetMig
0

http://rattor.ifokus.se/discussions/4e84804688f47229c500e350-rattor-ar-inte-rekvisita
Tidigare tråd om fångarna på fortet, från september -11.

darkness
2

usch såg det med igår, jag var så arg att jag svor hela alfabetet tror jag, jag var så arg och frustrerad, tänk om råttan hade ramlat ner på golvet och killen hade trampat på honom :(

Min lillasyster frågade pappa varför tv4 tillåter detta eller ja lagen och då sa han eftersom de är där ute (minns inte vart de är) så gäller ju inte svenska lagarna där så djurplågeri verkar vara tillåtet där..

men jag tycker att eftersom de är svenskar och det är ett svenskt program så kan de ändå följa svenska lagen Skrikandes

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

dyoxide
0

#9 Tror det ligger utanför Frankrike där dom är, och ja, det är idiotiskt att Svenska lagar inte gäller men tyvärr är det så. Samma sak med att vissa kanaler i Sverige sänds från England, därför behöver man inte följa Svenska regler, som t ex att man inte får visa alkoholreklamer innan 10 eller vad det nu är Obestämd idiotiskt är det, tycker att djurplågeri och liknande borde vara olagligt i alla länder.

darkness
0

#10 ja de borde vara olagligt :( usch

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

mikeiko
1

Anmäl. De åker på dryga böter och gör förhoppningsvis inte om det.

Jag anmälde Big Brother för djurplågeri, och den kanal som sände det då. Har dock inte fått någon uppföljning på ärendet, men hoppas innerligt att något gjordes.