Ny bur på ingång :D
Som jag längtat och suktat efter ny bur, och nu har det äntligen blivit av (ganska dumt egentligen med tanke på att jag inte har några råttor att stoppa in i den när den kommer). Jag kunde bara inte låta bli, har vart på spaning efter en ny bur länge, och det blev lite mer intensivt nu efter att Sol gick bort. Det känns bättre med en helt ny start med bur och allt sen när jag skaffar råttor igen.
Jag var till arken zoo nu i veckan och kikade lite, jag tittade på furet towern och dreglade en liten pöl som vanligt. men tyvärr för dyr, nästan 3000 ville de ha för den( till skillnad från när de precis fick in den, då kostade den bara 1500 och då var det nära att jag köpte den bara för att ha Sol där inne haha). Så jag kikade på den där furet XL istället och insåg att dom tog nästan 3000 för den också, vilket jag tyckte var helknasigt.
Men idag gick jag in på danska zoo plus för ovanlighetens skull och hittade furet XL för 719.10 danska (det är ungefär 800 svenska)! det var ju rena kapet jämfört med arken, så jag beställde en
Så även om den finns billigare på någon annan sida, så tycker jag ändå som att jag rånar stackars zoo plus när jag jämför deras priser med arken haha!
Så nu är jag jätte glad och tänker pyssla och inreda den där buren ända fram tills jag hittar några fina råttor :) Och samtidigt känns det lite elakt mot Sol att vara så glad över allt det här när han precis gått bort, men jag tror nog att han förstår mig!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jättekul att du hittade en fin bur så billigt
Jo danska zooplus är verkligen jättebra, vi köpte en Furet Tower där för typ 1800kr bara.
Självklart känns det konstigt att vara så glad över något när ens pälskling har gått bort, vi skaffade ju en omplaceringshona bara två dagar innan ungefär vi fick avliva Doris, och jag förmådde mig verkligen inte att vara ledsen så mycket efter det, hade ju Hallonpaj. Va ju självklart jätteledsen hela dagen, dagen innan och dagen efter och så men va ju så himla kär i Hallonpaj…
Det måste verkligen vara härligt att ha en sån stor bur till råttorna! Det har alltid vart min drömbur sen första gången jag såg den, men jag kan nöja mig med halva sålänge 
Nej, man ska ju inte vara ledsen för länge heller så att de andra djuren får lida, klart man kan sakna dom och tänka på dom. Men man ska ju aldrig låta det hindra en från att fortsätta med det man älskar :)
Hallonpaj, vilket underbart namn, jag ser en rödrosa råtta framför mig haha 

det är sinnessjukt hur mkt priserna skiljer sej mellan zoofackhandeln & internet, visade min chef (har praktik på en djuraffär) danska & tyska zooplus sidorna, och han förstod inte riktigt varför allt måste vara så mkt dyrare i affärerna, en Furet tower skulle kosta nästan lika mkt för dom att beställa in från en grossiståterförsäljare, som att köpa den av zooplus :S
jag har mina 2 FT, och jag är extremt nöjd med dom :)
You can't spell Bitchy without Itchy
#2 Hon är verkligen härlig, hela familjen är helt kär i henne :D Hon är en liten siamesdam 
Dessutom har vi två Furet Towers till råttorna, en till var flock 
#3 Ja det är verkligen helt sjukt, och att arken kunde ta samma pris för towern och XL. Jag minns att det var samma pris, men inte vad det var, men nära 3000 var det. Det tycker jag är lite galet, om man nu ändå ska köpa någon av dom så tar man ju den större om det ändå är samma pris. Då säljs det inget av den lilla.
Jag tycker dom är riktigtiga biffburar haha! Det måste ju vara riktigt roligt att inreda dom när det är så mycket plats
#4 åh, siameser är verkligen vackra 
#5 Visst är dom
vi har två bebisar nu också, siameser! Vladimir och Valentino, sååå söta 
Vad mysigt! Jag vill också ha två småttingar snart 
Attans.. Var det bara igår den kostade 719dkk? Nu kostar den 799dkk vilket den gjort sedan ett tag tillbaka när jag kikat.
#7 Vi har två-tre till på ingång 
#8 jag fick den där extra rabatten för att jag var ny kund, har aldrig beställt från zoo plus innan! 
#9 Du kan ju skicka hit en eller två, lovar att ta hand om dom väl 
#10 Ja alla säger ju att den är lätt att inreda, och den är stor och den är ju fin som en ''möbel'' också eller hur man nu ska säga haha :D
Kan förövrigt säga att jag fick mail imorse om att buren är påväg :3
#11 Haha, you wish 
#13 jag tar det som ett kanske haha 
halloja, har en liten fråga om min bur här. kollade precis vart den befann sig i världen. och det står att den är i tyskland o.O
blir det inte en omväg om den kommer ifrån danmark, eller har dom sitt lager i tyskland?
Kollade nu igen var den var, den är i malmö. så förhoppningsvis är den här i morgon 
Nu är buren hemma och ihopsatt 
Den skulle ha vart här redan igår, men jag hade glömt fylla i mitt telefonnummer så det blev lite svårt för levereringsfirman att lämna den :P så jag fick åka till schenker idag och hämta den, kunde inte hålla mig tills i morgon för att de skulle komma till mig haha!
Det var ett jäkla jobb att få ihop den, kändes som att armarna inte var tillräckligt långa när man skulle sätta in sakerna 
Men nu är den här och råttorna utforskar den och serut att trivas 
Bilder! :D
haha ja jag ska försöka fixa det när jag fått in lite mer grejer, försöker fylla ut alla tomrum så mycket som möjligt med sånt jag har hemma. för just nu ser den väldigt tråkig ut 
Har för mig att jag sett att folk har ändrat på luckorna för att de inte ska vara så svåra att öppna, för den där haken går ju bakom gallret. Är det någon som vill förklara för mig hur ni gjort? 
Det kommer ju bli så otroligt pilligt att öppna och stänga varje gång annars
#20 Det där är nåt jag också undrar, min furet tower är lika jobbig
Tassar för svar 
hoppas vi får svar på det!