Visa upp tamråtta
ArkenZoo i skellefteå skulle vilja att man visade upp tamråttor hos dem, för att öka djurets status och ge tips osv till dom som är nyfikna. Och berätta var man kan få tag på råttor ( föreståndaren sa att det inte gick att få tag på råttor för dem, antar då att hon menar uppfödardjur. vilket innebär kanske att det är ett slag mot att minska grossist inköpta husdjur? )
Jag tycker att det är mycket intressant, och hade tänkt kontakta SRS om detta och se om dom tycker det med. Då får man ju chansen att visa hur goa råttor kan vara samt visa att srs finns
Tänkte se och höra vad ni tyckte om detta? själv känner jag mig peppad med/eller utan srs :)
Låter som en jättebra idé!
Har själv stått på mycket mässor och liknande för SRS för att försöka ge mer info och öka tamråttans status.
Man kan ju ha saker som agillity för att visa vad man igentligen kan göra där, och nån med mycket priser eller iafl några kan ju visa att man kan ställa ut dem osv.
Enda jag funderar på är hur man ska behandla det ur ren hygien synpunkt, om man bara oroar sig i onödan eller om man ska sprita dom som vill klappa? xD
#2. När vi har klapp&kel på mässor och andra tillställningar så har jag alltid en spritflaska på bordet och ber alla att sprita händerna innan de tar på råttorna. Det blir ju inte 100% skydd men det borde ju göra klar skillnad och jag känner mig i alla fall lugnare ;)
Vi visade upp råttagility på AIKs djurdag för lite sedan… det var uppskattat (:
Ah, tror det är en bra sak. ska nog skriva upp lite tankar och ideér. typ genomförande plan? ^^
Men ska nog ta och skicka ett mail till SRS och fråga vad dom tycker, och kanske be dem om att skicka blanketter eller så. ( vet igentligen inte vad dom har till hands )