Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 3258 ggr
wintermynta
0

(S) Bebisar behöver hem (Akut)

Jag skriver denna annons åt en vän. Då det är väldigt akut att dom får hem nu.
Själva annonsen är skriven av den nuvarande ägaren till råttorna. Bebisarna reggas inte i SRS och är i dagsläget inte döpta. Transport kan ordnas till större delar av landet. KOntkta mig eller Daniel så ska vi försöka lösa den biten.

• födelsedatum: omkring 1/6

• färg:  svart, roan, teckning: Husky, eubk

• hårlag,   Släta och toppörade

• kön, 1 s/ba hu hona och 2 s/ba hu hanar

• kullstorlek   vid födsel o vid avvänjning (4v) 20st i olika kullar, 15 st vid   avvänjning

• Föräldrarna   är okända då honorna har tagit hand om varandras ungar, Dessa   är omplaceringar och skulle bli orm mat.

• omplacering-   desasa ungar är mycket trevliga och framåt, dom kommer direkt när man öppnar   buren

• pris;   100kr/st, men det går alltid att diskutera, huvudsaken är att dom får ett bra   hem

• Råttorna   finns i Landskrona/skåne, transport till övriga landet går att   ordna

• Jag   kommer att åka en del mellan Skåne och Västerås under augusti och   september

• Transport   till GBG utställningen kan göras

• Tel   0763-116523, epost: dannes_gnagare@live.se inga PM   här på ifokus

• Om   annonsen ska vara låst eller  ej

• födelsedatum: omkring 13/6

• färg:   Svart och agouti, teckning: hu & eubk

• hårlag,   Släta och toppörade

• kön, 3   honor och 2 hanar

• kullstorlek   vid födsel o vid avvänjning (4v) 19 st i olika kullar, 13 st vid   avvänjning

• faderns   namn, födelsedatum, vikt, Faren har inget namn, men var mellan 6mån och   1år troligen en roan, men är osäker,

• Föräldrarna   till hoodisarna är hoodisar, mor, s/ba hd, far agouti hd

• moderns   namn,  har inget namn, men är mellan 6mån och 1år, är en s/ba ambk m.   bläs

• Dessa   är omplaceringar och skulle bli orm mat.

• omplacering-   desasa ungar är mycket trevliga och framåt, dom kommer direkt när man öppnar   buren

• pris;   100kr/st, men det går alltid att diskutera, huvudsaken är att dom får ett bra   hem

• Råttorna   finns i Landskrona/skåne, transport till övriga landet går att   ordna

• Jag   kommer att åka en del mellan Skåne och Västerås under augusti och   september

• Transport   till GBG utställningen kan göras

• Tel   0763-116523, epost: dannes_gnagare@live.se inga PM   här på ifokus

• Om   annonsen ska vara låst eller ej Vill man går det även bra att kontakta mig här på rif så vidarbefodrar jag det till Daniel. Jag ber er att ta alla ev frågor via pm till mig då Daniel inte har ett eget rif konto och därför kan han inte vara med i ev diskussioner som kan uppkomma
    Vänligen respektera detta!! För tingningar är det lättast om ni kontaktar Daniel personligen men vill man ska jag vidarbefodrar ev tingningar om ni heller vill prata med mig. Däremot kan jag inte lova att dom bebisar ni vill ha finns lediga men jag kommer uppdatera så fort någon bebis blir såld så ni vet.
    //mia

wintermynta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bebis 1

Black husky roan hona

wintermynta
0

s/ba eubk hona

wintermynta
0

s/ba eubk hona (söt fläck under haka)

wintermynta
0

s/ba eubk

wintermynta
0

s/ba eubk hona

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

Ag str ro kille

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

Black Husky Roan bebis.

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

SÅLD

wintermynta
0

Silver Black bebis hane

SÅLD

wintermynta
0

Nerblekt roan kille

wintermynta
0

¨Ber om ursäkt för alla ev stavfel och så men iFokus var minst sagt osammarbetsvillig. SEn är jag trött och sitter här med en nyopererad valp som har världens snedtändning efter narkosen så jag är inte helt fokuserad men undrar ni något s¨å går det bra att fråga via pm. Bilder på dom bebisar som ännu är inte upplagda kommer.

wintermynta
0

putt

Magda
0

sände nyss ett mail till Daniel och hoppas kunna hjälpa minst en bebbe..

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sätter tass och väntar på fler bilder. Kan vara intresserad av en hane.

you can't face the problem, if the problem is your face……

fanta-stiskt
0

Igår sände jag också iväg ett mail till Daniel, sätter en liten tass här!

wintermynta
0

KOmmer uppdatera denna lista lite senare idag.

wintermynta
0

Dom r8or som är sålda kommer bilderna tas bort och ersättas med andra bebisar som behöver hem.  Bebisarna kommer från samma räddningsaktion.
OM nån kan transportera dom från Landskrona till Stockholm den 31juli och vidare norröver.

[FukkingTubbie]
0

Intresserad av en hane! :D
Finns det nån ljus kvar, eller är det bara black? Spelar väl ingen större roll, egentligen, men en ljus skulle ju vara kul (A)
Bor i Fridafors, undrar om transport till Växjö kan ordnas?

TheMarchHare
0

Har mejlat honom!

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. http://fuck-speciesism.tumblr.com/

Kalli
0

putt

Magda
0

nu har jag tingat två iallafall Kyss

wintermynta
0

#29 Kan du pm mig vilka så jag kan plocka bort dom.

#26 Nr 13 är rödögd

wintermynta
0

Annonsen är nu uppdaterad.

Lycia
0

Här kommer de tre kullar jag har från samma räddningsaktion att presenteras. Än sålänge är bara en av kullarna upplagd men de andra två kommer under helgen.

http://sagokullarna.webs.com/

Råttis
0

Mycket fin och trevlig sida :) Den kommer att följas med stort intresse

Magda
0

hur går det? mina 2 är hemma nu.. sitter och myser med sina nya vänner Kyss de är jättemysiga!

Whiskery
0

Finns det någon hane kvar?

wintermynta
0

#35 Nr 10, 14 & 18 ska vara kvar. Har inte hört nåt annat.

Dannesgnagare
0

Det finns hanar kvar och det är Husky/roan som är kvar bland grabbarna. Dom är leveransklara och är födda antingen 1/6 eller 13/6. / Daniel

wintermynta
0

#37 Åh va skoj att du är här. Väntar på ett samtal? men hör av dig när du får tid.

Kalli
0

Puttar och så vill vi ju se bilder av de som fått sina bebisar. ;)

fairytindra
0

Hejsan

Jag köpte två stycken råtthonor via en djuraffär i Halmstad. Dock vad jag förstod så kom råttorna någonstans från skåne. Den första bilden som du la upp på råttan som klättrar på buren är väldigt lik vår Pandora. Skulle vara kul att få reda på vart de kommit ifrån. Våra råttor är väldigt snälla och tillgivna och skulle gärna vilja ha en råtthona till. Men du har kanske bara hanar kvar?

fairytindra
0

Nej ser nu lite längre ner på bilderna att det nog är en hane som sitter på buren..men de var väldigt lika i alla fall…

Lycia
0

Sådärja! Nu är äntligen sidan med Sagokullarna i stort sett färdig. Välkommen in och bekanta er med dem!

http://sagokullarna.webs.com/

Ivomec-behandligen (mot löss) kommer vara klar om 20 dagar, så de är gott och väl leveransklara till Stora Pet.

Fotnot: Sagokullarna är de 3 kullar jag tog hand om från samma "hög" med råttor som de övriga i tråden.

Här är ett av de små underverken (av någon anledning så är flera ur just den kullen väldigt förtjusta i att sitta i muggar):

wintermynta
0

#42 Jonathan och Pannfläckstösen vill bo härSkrattande Så det så.

Lycia
0

Vilken av pannfläckstöserna? Har en både amerikanare och en europé med pannfläck.

Men Jonathan kan ju inte överge Skorpan, heller! Bah "-Vi ses i Nangijala!"

wintermynta
0

#44 Well du har rätt . Klart skorpan kan följa (får smuggla in dom annars får sambo stor spel haha)

Sen vill vi ha amerikanaren med pannfläckSkrattande Känns som om jag är i en godis affär. Typ en sån vill jag ha och en sån. Men jag ringer dig så fixar vi leverans och så. Men dom blir bra.

Lycia
0

Jag tingar dem for you! Pfft! Så länge inte din sambo också har ett stort, vitt, luddigt hjärta mitt på magen, ska han bara vara tyst! Gnäller han så får du säga det till honom, Mia.

Ja, de är lite som godis! Man får välja på choklad och lakrits. "-En såndär och två sånna…och en sån också!" Skrattande

De är lev.-klara den 30:de, så om inte annat är väl Stora Pet ett lämpligt tillfälle. Tänkte ta med hela gänget (både tingade och de som fortfarande söker hem), så ni får klämma ordentligt på varandra.

Du vet inte någon som vill ha hanar? Har 32143343439049 stycken, ungefär.

wintermynta
0

#46 Kan höra runt lite. Helt omöjligt borde det inte vara.

Dannesgnagare
0

Här kommer en liten uppdatering på vad som finns kvar för omplacering.

1st hane champagne ambk med pannfläck

3st hanar husky/roan

1st s/ba eubk alt. choklad eubk

Mvh

Daniel

Ratlings
0

Åh champange Tyst
Hatar att alla råttor jag vill ha finns långt bort och när jag inte har pengar… :(

// Lise
When nothing goes right, go left!

moody
0

Finns det nån bild på lilla herr champagne?

Dannesgnagare
0

Uppdatering Nu är det bara två Husky/roan hanar kvar som behöver ett nytt hem. / Daniel

Westis
0

Jag är väldigt intresserad av råttorna. Har förstått att de ska vara två? Vilka är det som är kvar? Jag har aldrig haft råtta, men vi har haft två hamstrar.

Tassle
0

Finns det några hanar kvar, är jag intresserad.
Hör gärna av dig :)

Mvh,

/Linn R, Tassel's kanin- och gerbiluppfödning.

Krakelisprak
0

#1 finns denna skönhet kvar?

Bor i Kågeröd alltså inte så långt från la.krona

Har tre fina flickor här hemma redan men en till får mer än gärna plats ;)

/Susanne

Karmatarerskanise
0

NI som skrivit nu vet väl att senast han som hade råttorna skrev var i augusti, och då fanns det bara 2 hanar kvar. Det är ju nu ett tag sedan.

Kalli
0

Någon här inne som har ett syskon? Själv har jag Svala, en inte så liten Black Ambk tös med världens minsta pannfläck.