Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1205 ggr
mikeiko
5

Om råttans morrhår

Väldigt intressant video går att se här! :D

Hallonblad
0

Mycket intressant video, måste jag säga. :) Väl värd att se.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

dyoxide
0

Mycket intressant! Lärde mig en hel del nytt faktiskt ;)

deeremf
0

säger det första jag tänkte, WOW!

Det där var riktigt nice. :P

DuBetMig
0

Intressant! Kul att det uppmärksammas! :)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

mikeiko
1

Jag kan inte låta bli att fundera kring huruvida rexråttors morrhår egentligen är ett litet handikapp?

Jinaum
0

Gud så intressant :D

Anvariel
0

#5 Tänkte precis samma sak…. Det är något man faktiskt borde ta upp till diskussion (en BRA diskussion, utan påhopp eller utfrysning). Rex har även förrut inte riktigt känts ok för mig just av denna anledning och efter denna dokumentär känns det ännu mer icke-ok. Hm. Intressant i alla fall.

mikeiko
1

#7 Ja, det klarar sig ju uppenbarligen bra med krulliga morrhår, men det skulle vara intressant att förstå hur det påverkar dem ändå…för det måste det ju göra?

Anvariel
0

#8 Ja det är klart de klarar sig. En råtta klarar sig bra med tre ben också för kroppen anpassar sig till det mesta. Men det kan ju fortfarande påverka dem rejält ändå. Väldigt intressant! Såg för övrigt följande artikel också:

http://sciencedude.ocregister.com/2010/07/14/wiggling-whiskers-prevents-stroke/104733/

Väldigt coolt!

Pétit
0

Lägger en tass här då jag ska titta på videon sen.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Marre89
0

Tass

mikeiko
0

#9 Undrar om det finns någon form av uppgifter på vanliga dödsfall för just rexar, ifall det skulle vara så att de är mer känsliga för hjärtfel etc.

deeremf
0

Vet någon om det finns en dokumentar som handlar om hur våra tamråttor ersätter vissa behov i fångenskap?

Eftersom vi tar ifrån de vissa uppföranden som skulle vara naturligt i vildmarken som att alltid behöva oroa sig för rovdjur, leta mat osv?

Anvariel
0

#13 Hm, intressant! Jag har inte sett någon dokumentär om det men det känns ju som att det BORDE finnas studier kring det. Hm… Vore jätteintressant!

#9 Ja, skulle vara skoj att veta! Just det där med stimulans av morrhår var ju rätt specifikt - alltså jag tror inte RÅTTAN vet vilket morrhår den ska stimulera. Men om man vet var proppen sitter så kan man stimulera blodflödet i den regionen med hjälp av rätt morrhår. Väldigt intressant i alla fall. :)