Vila i frid, älskade Hilma
Idag när jag skulle samla råttorna började jag gråta. Jag insåg verkligen att hon är borta och hur allt kommer att vara utan henne. Hon har lämnat ett hål efter sig, men vi kämpar på. Trots det så finns det inte längre någon som sitter mitt i matskålen och äter. Busfröt som kommer och hälsar. Sprattel som inte vill vara stilla. Lilla spinkisen som är bästis med mullisen. Hon som kommer och tittar var mammma är när de springer fritt i mitt rum. Hon som pussade mig godnatt en sista gång och som stillsamt somnade in i min famn.
Nu ligger du bredvid Elly, jag hoppas att ni har det bra.
Vi kommer verkligen att sakna dig Hilma, hjärtat.
Vila i frid, älskade Hilma. <3
Beklagar sorgen. Dom lämnar verkligen ett stort tomrum även om man har fler råttor. Alla är så speciella . Men man får se tillbaka och vara glad över tiden man fick.
Vet hur det känns.. Vila i frid Hilma<3
Beklagar sorgen… 
Tack hörni. <3
Betyder mycket att få kunna skriva här på RiF i minneslunden. Här vet alla hur mycket råttor betyder för en och hur stort hålet de lämnar efter sig faktiskt är.
Beklagar sorgen :( tårarna kom när jag såg bilden. Kom och tänka på tills den dagen jag måste låta Nike få somna in pga sin tumör :( Gruvar mig såååå :(
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Lilla hjärtat :( vila i frid fina Himla <3
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#5 När den dagen kommer finns vi här för dig med. <3
#6 <3
Jag vet sarakaka :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Usch, börjar nästan gråta av bilden, tänker bara på min lilla Doris som vi fick ta bort för exakt en månad sen idag 
Beklagar sorgen, vet hur det känns. Nu springer hon runt i råtthimlen och jagar katter, äter leverpastej, ost, sallad, frukt och allt gott råttor gillar på löpande band, gnager på strömlösa sladdar och busar med alla våra pälsklingar som numera bor där. Styrkekramar till dig.
Vad tråkigt! :´(
Jag leker också med tanken hur våra vänner lever det perfekta livet i "himlen".
Fantiserar om hur det kommer vara då vi själva kommer dit.. Vi kommer vakna till ljudet av knastrande tänder, översållade av mjuka råttassar, en nos i örat … -& så slår vi upp ögonen& upptäcker vi att vi är tillsammans med våra söta kompisar igen. :-)
#9 Åh vad gulligt! Min fästman sa också att hon var i råtthimlen nu. Han sa att det fanns jättegoda nötter där xD
#10 Jaaaaa <3
#11 Dom godaste nötterna som finns
Andra sidan regnbågsbron är ett paradis!
Så sa min fästman med när Flisan gick bort och jag låg i sängen och grät nätterna igenom ^^ blev ju inte bättre med gråten när han sa att hon hade de bra hos mig och att hon älska mig och nu är i råtthimmlen med alla mina andra råttor som gått bort m.m. Men det var skänt att höra och kunna gråta ut mot någons axel
Och beklagar verkligen :( grät när jag läste din text förut och såg bilden
vila i frid Hilma
och styrkekramar till dig <3<3
// Stephanie och hårbollarna 
#13 Nej egentligen inte fast att kunna se lillfisen springa runt bland nötter och gottis ger en iallafall ett liitet leende på läpparna! Även om saknaden är stor. Och en axel att kunna gråta ut mot är jätteskönt, tur att du hade din fästman!!
Tack. <3
beklagar :(
#Tack <3