Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 474 ggr
Lurvas
12

Ny form av djuraffär - en dag dröm.

Om jag vore frisk och arbetsför dvs om allt var rosa i en värld som var bättre så skulle jag driva en zoo butik, eftersom smådjur är bland det roligaste jag vet. Jag skulle ha många olika slags djur där "kunderna" kunde få möjlighet att umgås lite med djuren, jag skulle sälja bra böcker om att ha de olika djurslagen och annordna små föreläsningar om små djur. Men alla de djuren jag hade i butiken skulle vara mina egna små älsklingar ingen skulle vara till salu - däremot skulle jag förmedla kontakter till uppfödare som jag tycker är bra. Små uppfödningar av hög kvalite. Sen när Folk köpt sitt djur från en uppfödare förmedlad av mej så blir dom ju förhoppningsvis kunder på burar mat och andra tillbehör - i min butik. Så skulle jag vilja göra om allting var rosa och vi levde i en värld som var bättre…

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

[Alenzi]
0

Ett petting zoo för smådjur med försäljning av tillbehör, varför inte? :D Jag tror det skulle vinna många kunder.

Lamina
0

Det är en dröm som jag har haft länge jag med. Det vor verkligen kul med en annorlunda djuraffär! Cool

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Melissa V
0

Vore toppen med sådana djuraffärer ju. Tror de lätt skulle konkurrera ut en del också, ja menar, hur många går inte in där bara för att kika på djuren lite :)
Skulle man då även få info, fakta och även hantera dom lite så blir de snabbt plus och man återväder, speciellt barnfamiljer och sånt

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

chade
0

haha vad roligt, jag har haft precis samma tanke om djuren och allt sånt :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Lurvas
0

Vad kul att fler haft den iden då finns det ju en shangs att det blir vetklighet någon gång.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

[Taxie]
0

Har också tänkt på nån sån djuraffär. :) Tycker de borde finnas med riktiga uppfödarråttor :)

chelona
0

Jag skulle personligen inte ha något emot en uppfödare som hade en djurtillbehörsaffär speciellt riktad mot ägare av det djuret uppfödaren föder upp, oavsett om det är en hunduppfödare med en djurtillbehörsaffär fylld med saker till hundar, eller liknande till, kanin, råtta, möss eller vilket djur som helst. Delvis för att det skulle det bli mer naturligt för de som köper djur av uppfödaren att komma tillbaka fler gånger under täckmanteln "köpa prylar" och uppfödaren kan då naturligt uppdatera sig om hur det går för dennes kullar.

Vore skitmysigt med en liten råttbutik(inte att djuren säljs i butiken) där man kan prata med kunniga människor och titta på tillbehör och höra fördelar och nackdelar med sagda tillbehör, men tyvärr tror jag inte så pass nischade affärer lönar sig, dagens djuraffärer klarar sig väl till stor del pga hund- och kattfodret(och överpriserna), kan jag tänka mig.

💣