Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 572 ggr
LinneaJohaanson
0

Att skaffa råtta

Har skrivit en tråd förut men har lite mer haha.

Det blir mer och mer aktuellt att skaffa råttor, i alla fall från min del. Jag såg någon skrev något om sand.. har råttor sand? Hamstrar har sand som toa och att tvätta sig i. Är det samma med råttor? Kan dom ha chinchilla sand i sådant fall? Det har nämligen mina hamstrar!

Finns det någon bra sida eller så med färger att lära sig? Är ju i ala fall rex jag är intresserad av främst. Är galen i rexkaniner, fött upp rex kaniner och sen hamstrar med rexpäls håller jag på med också. Så rexade djur är mig nära hjärtat!

Är det någon som har kullar pågång? Eller har nu? 
Inte helt spikat men kan vara kul att kolla läget!
Är helst intresserad av två bröder, ungar helst men äldre som behöver omplaceras är alltid välkommet!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

EmelieGustavsson
0

neeej råttor ska inte ha sand, inte hö heller :)

LinneaJohaanson
0

#1 Då är jag med! Då vet jag inte vad människan pratade om! 
Nej hö ska ju inte heller hamstrar ha att äta, brukar dock låta dom boa i det! Glad

Ratlings
0

Hö och halm är en stor ohyrebärare för råttor. Jag har sand till mina, kattsand då, i toalätterna. Alla råttor blir dock inte rumsrena Tungan ute
Det finns bildtrådar här på rif med dom olika färgerna, under "vanliga råttfrågor" och "varianter" Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

EmelieGustavsson
0

kattsand går dock bra, bara det inte är i hela buren så att säga :)

LinneaJohaanson
0

#4 Men dom klarar sig utan? Tycker katt sand och toa-lätt luktar så äckligt Tungan ute

Ratlings
0

Ja dom klarar sig utan Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Aztrya
0

Det finns nästan alltid någon som planerar råttor :)
Var bor du?

LinneaJohaanson
0

Uppsala! Flört

Aztrya
0

Katoz (I stockholm) tar kull lite då och då, med väldigt underbara resultat :)
Kan inte så många uppfödare, men Katoz är bra. ^^

silverorm
1

Kolla med Ladugårdens och Shannaras, de har förmodligen ungar kvar. Glad

Varga
0

Var hos både Ladugårdens och Shannaras igår, de har pojkar kvar (Shannaras även 8 honor) ^^

Shannaras på Facebook; http://www.facebook.com/pages/Shannaras-Rattery/177723262276428?ref=ts

Ladugårdens hemsida; http://ladugardensrats.webs.com/

Ladugårdens brukar vara dålig på att uppdatera, så henne är det bäst att ringa. Någon som har hennes hemnummer? Jag ringer alltid mobilen men vet att hon inte vill ha det numret offentligt på nätet :3

Varghund88
1

;)

Från Ladugårdens hemsida:

email: kulla_gulla@yahoo.com Jag kollar väldigt sällan min email, utan jag brukar rekomendera folk att ringa mig  istället. Men min mobiltelefon är trasig ibland och väldigt opålitlig, och hemtelefonen likaså. så prova att skicka ett email om ni inte får tag på mig på telefonen. Ni kan prova med hemtelefonen, 0175-15012, men ring helst inte efter kl 18, eftersom vi nattar våran lilltös runt kl 19.

Om ni inte får tag på mig på något av ovanstående sätt, skicka ett sms till min mobil, så svarar jag när jag kan. 070-1317424

Varghund88
1

Annars vad gäller uppfödare så finns ju:

SRS uppfödarlista

RIF uppfödarlista

r8wiki uppfödarlista

att leta på (:

hus-musen
0

Har du kikat på artiklarna vi har här på iFokushttp://rattor.ifokus.se/articles/4d7133e9b9cb46223904bb73-vanliga-rattfragor?discussions-1

Ger en del info om vad råttor ska ha och behöver :)

Qui dormit, non peccat

LinneaJohaanson
2

Jo jag har kollat där, har bara så svårt att plöja igenom text! Har lättare att få svar på raka frågor haha! Men har försökt läsa lite och ta in! Flört

Tack alla ska kolla igenom, detta är inget jag tänker brådska med utan jag kan vänta månader för att få dom två små drömråttorna som jag känner passar mig perfekt! Skrattande