Kaos med uppfödare
Ja så kan man väl säga.
Jag är ute på råttspaning, har haft kontakt med flera uppfödare men det har alltid kommit något problem i vägen. Råttkullar som inte klarat sig, eller missförstånd som att jag trodde att en uppfödare bodde i Göteborg när hon egentligen bor 10 mil norr om Stockholm.. hmm
Hur som helst, jag bor 5 mil norr om Göteborg och letar efter råttuppfödare någonstans i närheten. Är 15 år men min mor kan köra några mil för att få tag på de rätta råttorna. Vi är mest intresserade utav att komma och hälsa på och träffa uppfödare + råttföräldrar/syskon, alltså är inte transport av råttor hit speciellt intressant, om det inte blir kris dvs.
Letar inte efter råttor med något speciellt utseende, vi vill bara ha några underbara sällskaps-rådisar med bra temperament och hälsa. Så allt är av intresse
Vet ni någon uppfödare som har kull på G eller någon aktuell kull så får ni mer än gärna berätta det här. Känns nästan hopplöst att få tag på råttor nu när det väl är dags, alltid något problem som kommer i vägen.
Är du intresserad av hanar eller honor?
Just det! Glömde ju nämna det..
Det spelar faktiskt ingen större roll, är intresserad utav både och. Tänkte att om man åker och hälsar på uppfödaren så fastnar man väl säkert för någon/några specifika råttor och då blir det det könet som det blir liksom. :) Har haft honor förr så egentligen vill jag ju ha hanar nu denna gång, men vet inte riktigt hur mamma tycker då hon antagligen inte vill ha revirmarkerande djur, så det får vi se då.
Jag har 6 hanar (de är två veckor) som söker hem. Har en planerad leverans till Jönköping med två honor i september och hon som ska ha dem Bor i Göteborg. Så om du är intresserad så kan du pm:a mig. Har inte lagt upp någon annons på dem än men de finns bilder på dem. "instrumenten" heter titeln.
Jo just det, har ju sett Instrumenttråden kom jag på! 
Ska prata med mamma när hon kommer hem och se vad hon säger, om hon tycker att det låter som en bra idé med transporten så hör jag av mig via PM till dig!
jag ska ta kull senare iår, både hona (ägs av mig) och hane (Ägs av en annan på RiF) är fina och trevliga individer, Finns i göteborg.

Pratat med silverorm?
Qui dormit, non peccat
#6 Ja det har jag, med det blev ett litet problem där så det blev inget. Hon har iförsig kullar planerade i höst men jag vill helst inte vänta såå länge.. :P
#7 Jag har ju en kull som nyss blev leverans klara :)
#Morat Jag har mailat till dig om bebbar, finns i Mölndal, hos en tjej jag känner.
Garanterar att de ungarna kommer vara mkt väl hanterade!
Åh men tack så mycket Maria, vad snällt! Vill helst av allt ha råttbebisar av dig och komma och hälsa på men detta med att vänta är så jobigt ju, hehe. 
Vet inte om Silverorm menade Pippilottas. Men hon finns även i Göteborg. Bara googla på det namnet så hittar du hemsidan.
Men transport är sällan svårt att hitta. Såg någon på djurtransport som skulle åka sthlm-göteborg.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#11 Har mejlat till Pippilottas men inte fått svar än.

morat, har du Facebook? Finns en del råttgrupper där jag kan tipsa dig om, ifall du vill. Tycker det är lite lättare att få kontakt med uppfödarna på Facebook än via mail av någon anledning.
Jag vet flera stycken i Göteborgsområdet som är aktiva där, en av dem planerar en kull men jag törs inte skriva namnet öppet ifall hon inte vill annonsera ut än så det är bättre att du får namn till grupperna så kan du annonsera där. :)
Du kan ju maila mig på saraostlund1986@gmail.com om du vill veta, jag kan glömma bort att kika in här! :P
(Ni andra är så klart också välkomna att maila)
Älskar mina stora små vänner..
#13 JUST DET! Är med i en råttgrupp på Facebook, har inte alls tänkt på det faktiskt haha. Tack så mycket!