vad gör era råttor nu?
Sitter m ena flocken pojkar nu och nikita drar i datorsladden i ena sekunden och i nästa ska skärmen inspekteras. morag drar i töjningen och Dominik försöker gå från armstödet till mitt ben (ca 5 cm) men det var inte så lätt som han trodde så han klättra upp bakom mig och tog den vägen xD
Så , vad gör era små hjärtan nu?:) (visste inte vart ja skulle lägga inlägget)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Både flickorna och pojkarna ligger just nu och sover efter måltiden. Alla förutom dräktiga Aili, hon sitter i sin egen lilla bur (som hon just nu delar med syster Doris tills det börjar närma sig) och äter ett kokt ägg. Hon springer och bär på det och rullar det hit och dit. Ska nog ta ut henne när hon är klar med ägget, om hon inte går och lägger sig direkt :)
aw dom e så söta när dom sover efter maten :) juste lycka till med tjejen , hoppas allt går bra
Maybe it's not too late
Gosar i min tröja :)
#3 mysigt :)
Maybe it's not too late
Sover, tvättar sig, och stirrar på min kattunge, som stirrar tillbaka. ^^;
Min ena tjej sitter och tvättar sig medans dom andra två ligger och sover. Dom är nog trötta nu. Jag har mölerat om hela rummet helt och hålet så dom hade en hel del att inspektera ikväll :P hihi
Penny står vid köket (jag bor i en etta) och väntar på mat.
Tilly och Judith kollar så jag packat allt i min gymväska och ibland försöker dem dra sönder min soppåse.
Bianca klättrar runt på buren och försöker hitta godiset som finns där
mysigt :)
Maybe it's not too late
#4 haha, ja han tvättar både mig och sig själv :P
mina två springer runt i sängen och busar :)
#9 haha kag älskar när alfons putsar hela ansiktet :) förut var både han å nils på mig xD ena i näsan å den andra tog ansikte + naglar, lite spa kväll XD
Maybe it's not too late
#11 haha mysigt! xD
de kollar på spinderman med oss här hemma. inspekterar nya krukväxten och den ena av dem försöker komma ner till jorden genom att bära bort stenarna som är en aning för tunga för henne. Första kvällen med krukan nere på golvet och det verkar som att intresset svalnat av nu efter att ha fyat dem ett par gånger. tur det, inte kul att mysa med en jordig råtta som dessutom skräpat ner hela rummet >.<
Sover i sin lilla gungkorg efter att ha varit vädligt aktiva hela morgonen. Allt ska undersökas även fast saker inte har ändrats sen dom var ute sist.
Mina råttor undersöker den nya möbleringen i buren ^^!
Vi har tre små bebisar hemma 6 veckor, zoo rådisar ja - heeelt underbara i tempramentet. Cubus och pärla sover i buren och Nelly sover hos Matilda som sitter i sängen och läser. De äldre damerna sover alltid djuuupt på förmiddagarna.
Mina ligger troligen ännu och sover. Brukar sällan vara så vakna denna tid då jag antinge brukar sova eller vara på jobbet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fick mina troll igår. Otroligt sociala pojkar! :) Antar att dom är i röret i jennyburen eller klättrar på gallret.. Ska ta ut dem snart igen.
Min lilla Sol har skuttat runt i sängen och sovit lite i min armhåla. Nu är han tillbaka i sim bur igen… och sover, haha!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Millan ligger och sover ensam i hängmattan, Pute och Geisha är i huset på bottenplanen och putsar varrandra som det låter som :3
Mina sover i sin bur… tror jag :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Mina töser sover i sängen i min tröja ^^, Men snart blir de bus och lite godis.
Måste säga att det är väldigt många råttisar som sover! :D
En sover i ett rör bakom tv:n, en sover i en hängmatta i en bur, och en sover på min hatthylla xD
Två råttor ligger ihopkurade i det lilla röret och den tredje springer omkring och leker i det stora röret!
I can't drown my demons, they know how to swim.

Yoshi ligger i min byrå för smink saknas en låda så han är i hålrummet och surar/sover. Surar för att han inte får äta på mina ljus som är på skrivbordet. Sover för han har en slappardag idag. Tempest sitter i min hand och kittlar sig själv i nosen så han fnyser/nyser. Mina fingrar får fan för det varje gång. Han har lite adhd denna lilla råtta >.>
Mina ligger och vilar :) De är trötta efter sitt första äventyr ute i gräset! Hihi.
#27, åh så gulliga :3
#27 vad jobbar du med som kan plocka med dem på jobbet? :)
#29 personlig assistent. Hundarna är med varje dag. Brukar ta med råttor när det är bra väder och långpass.
Vandaliserar hela buren -.-
Nyss välte de vattenskålen om jag fattade rätt, så allt vatten hamnade i toalådan så det luktar råtta i hela rummet ;/
Tack mina små änglar, jag som är allergiker, asmatiker och hela köret xD
Sover XD
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Två sover och en står vid ena burluckan och tigger godsaker. Ut ska han minsann inte, öppnar man luckan springer han iväg in i en tunnel och kikar ut, beredd att ta ett eventuellt frö ifall det skulle komma ett. Töntig är vad han är.
💣
Tror hanarna sover, hör att någon boar. Honorna är med mig i soffan. Mynta och Paranoia kollar vad som finns i fönstret o de mindre trycker bakom mig i soffan :)
Sover efter en god middag (:
Alex kutar runt överallt och är för tillfället på mitt vänstra knä med datorn i sikte (nu är hon innanför tröjan, hahah kittlas)
Nova utforskar fåtöljen. Hoppas på att hon ska våga inspektera golvet snart (hon är feg)
Charlie sitter på min ipad och Torsten gör sällskap (nu fick de skäll för att de bet i adaptern)
Kajsa tittar ut ur buren och är på väg upp på den (hon får inte vara på golvet då hon inte är att "lita på" tyvärr.
Kenny och Lincoln ligger i buren och sover (de får inte heller vara fria i lägenheten av samma anledning som Kajsa)
4 st ohyffsade bebisar "Gahich Disneykull" har just nu roat sig med att plocka ut mängder med stoppning ur en fotölj. Har inte märkt något då jag har en pläd hängande över den. Men när det blir tyst o lugnt en stund när man har barn i huset så är något på tok sägs det. Å det stämmde. Jäkla odjur, men goa är dom. Redan förlåtet. 
#37, haha, åh vilka sötingar! så gulligt med busråttor :D
Alla tåttisar sitter i mitt knä. Feline spanar ut över golvet, Uru tvättar sina privata delar.. , Vitani och Kiara myser innanför tröjan… <3
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Ligger i röret och myser, ser dem inte, bara en söt liten svanstipp sticker ut :3
Killarna nattbusar
Nu sover Feline på axeln, Vitani í mitt knä och Uru och Kiara är innanför tröjan <3
Sitter otåligt och väntar på att jag ska öppna buren så de får komma ut och springa ^^
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
Alla mina grabbar sitter nu på buren och spanar runt lite medans jag sitter här i sängen med datorn och är tråkig xD
//Jacqueline Thawelin
Mina tjejer håller på att möblera om i buren och lyfter runt kartonger och hoppar runt låter det som :) samt småbråkar emellanåt som om de inte är överrens om vart grejerna ska stå haha…
/ Emma
Latar sig!
Lapar i sig den goda Kelda's Fabolus Sea soppa :3
Mumsar potatis och majs-puré ^^
Vitani skuttar runt som ett litet popcorn i min säng medan jag är asocial och kollar på greek.. De andra fyra busar runt i buren, Astor tvättar sig i vattenskålen, Arwen små tjafsar med Joyce och Éo bäddar och klättrar upp och ner i buren med filtar. :-)
Alla sooover….. Tråkigt!
så kul å läsa vad alla gör xD
Maybe it's not too late
Här sussas det helt omärkbart. Om någon kom och hälsade på skulle de kunna tro att buren är helt tom, så tyst och sömnigt är det.
💣
Pojkarna sover, gamlisarna vilar och äter gröt, och mina små flickor klättrar runt på soffan brevid mig :D

Yoshi sover I matskålen och tempest tröck ner honom för att själv försöka trycka ner sig själv bervid >.>
#54 hahaha du har ingen bild på det eller? XD så gulligt
Maybe it's not too late

55: jo i mobilen men får inte in bilden i datorn :(
#56 å va tråkigt :(
Maybe it's not too late

57 ska prova :3

#59 haha va söta :)
Maybe it's not too late

#61 hahaha xD
Maybe it's not too late
Mina 5 råttor är ute och springer på golvet och tycker det är kul att välta ned DVD'er från hyllan. 
Nyss sprang de runt och förde oväsen, klättrade på allt och fulade sig, men nu är det tyst och sömnigt. Misstänkt tyst. Typiskt att när man väl har veterinärtid så slutar rosselråttan rossla. Skönt att han kan andas, men dålig timing iom att han behöver medicinen för att bli frisk.
💣

YoShi kissade nyss i min säng -.-"
De busar runt lite i mitt rum, en är på fönsterbrädan, en under mitt täcke och en är lite överallt ^^
Inspekterar sin nya lekhage där det finns en kartong med godis och strimlat papper i, samt en grund rått"bassäng" med godis och leksaker i. Fast ibland är det kul att springa upp i mattes famn också, som sitter jämte hagen :3
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Tjejerna är ute och springer i mitt rum :)
Vilda klättrar och Luna försöker hjälpa mig att skriva här eller springa ut i hallen i mellanåt.
När jag kom in i rummet för att se efter vad dem gjorde så verkade det som att de lekte kurragömma med mig, fast de kom framskuttandes efter några sekunder!
Busar runt i buren och vandaliserar igen! Haha som vanligt ;)
Nyss välte de ner huset från översta hyllplanet så det hamnade i toalådan. hör jag rätt så drar Astor ut alla filtar ur huset och lägger dem i en häng grej brevid. Det ser ut som om två av dem sover, en av dem kör stirrningsleken med den nya råttan som sitter i en bur mittemot.
Jag är inte säker på om de gör det här eftersom det är kolsvart i mitt rum, men av vad jag kan dömma ser det ut så :P
Just nu regnar det som tusan i Stockholm o en av mina gammelråttor står vid balkongdörren o tittar på regnet. Så tassar han försiktigt ut en bit i regnet o fort in igen. Det är 6 eller 7 gången nu. Och han står fortfarande där o glor ut. Man får många skratt när man har råttisar.
Mina råttor busar med pappersbitar och lägger i matskålen. Vet inte hur många gånger jag sett detta. 
Mina tre ligger i röret, de skulle jättegärna vilja komma ut och springa men katten är här hos mig så de vågar inte, även om den här snälla kisen aldrig skulle göra något mot dem!
Nu har de nästan tagit slut på en hel toalettpapperrulle, och tycker att jag är elak när jag tar ifrån dem den! Hihi.
mina ligger och sover i en stor hög :P
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Mina små flickor ligger och gosar i en hög i deras hängmatta. ^^
Spider Lily hjälper mig spela Tetris - något hon för övrigt är väldigt dålig på - och Maten gosar i min tröja.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Två av mina grabbar äter frukost, en ligger och drar sig i hängmattan å tar sovmorgon och den andra dricker och knallar runt i buren :)
Bäddar, äter och allmänt skiter i att buren är öppen. Men de borde fatta att den är det iom att de skuttade in i buren av sig själva för någon stund sedan, när de hörde mig byta Torrfoder åt dem, så då fick de färskmat också, när de ändå var igång.
EDIT: Eller ja. Just nu sitter James och är skitsur över att alla försöker ta hans mat istället för den som är i skålen och visar det genom att sitta i ett hörn och vara en riktigt ful fluffig råtta, och de andra två fullkomligt skiter i det hela och ska prompt ha det han har i käften. Så jag sitter och vaktar och ser vad som händer. Det verkar inte bli något gräl, och ingen är rädd så än så länge låter jag det vara.
💣
Hanarna inspekterar buren som är nystädad samt välkomnar nykomlingen som flyttade in idag =)
Honorna ligger i en och samma hängmatta och chillar med livet ;-)
#80 haha sån är min ena kille ''vadå? Mat i matskålen? pff jag ska ha din mat'' :D
Maybe it's not too late
#82 Jo, det tycks vara ett rätt normalt beteende. Tyvärr är ju James en tjurig dominansråtta, så det är lite dumt av de andra två att irritera honom, därav hela "jag vaktar dem"-grejen. Men det gick bra, han visade bara sitt missnöje med att ha pälsen stående på ända, och tillsist fattade grabbarna att de inte skulle få hans mat och grävde i matskålen istället.
ONT: Det sussas fint på den här fronten.
💣

Yoshi sitter på min axel och noppar/putsar mina ögonbryn/ fransar o.o Tempest ( som ja tror har adhd) har nått damp och attackerar allt i min säng :]
Än en gång: Vandaliserar!
De drar in hängmattan i ett hus där de ligger alla fyra.
Bebisen tar en liten tupplur efter middagen :P
mina sover nu efter att 3 av pojkarna har ännu en gång slängt ut all mat ur matskålen XD
Maybe it's not too late
Mina tar igen sig efter resan och undersöker buren de bor i under veckan vi ska spendera hos mina föräldrar.
💣
Både honorna o hanarna sitter o mumsar färskfoder (:
Just nu sitter jag med Dunder och Blixten på axlarna. De andra tre sitter i buren o käkar tomat, gurkar, majs och sallad. 
Mina ligger och vilar sig, de är nog trötta efter att ha badat och ätit midsommarmat! :)
Mina har i princip sovit sen jag fick hem dem igår ^^ Förutom när jag väcker dom med mat och gos
då utforskar de rummet lite sen kryper de in i buren och däckar igen >< kul, haha.
egobitch_ @ instagram
Fick mina små dumbopojkar i onsdags. De är lite skygga fortfarande men de börjar vänja sig vid mig. Jag undrar, hur pass mycket oväsen kan man föra utan att väcka dem? jag har trorts allt en liten lägenhet och måste diska osv.. Nån expert? :)
#92 bor oxå i en liten lägenhet och de är inte lätt att hålla det tyst. Du kan ju börja med att sätta in dem i ett rum som är lite tystare (sovrum tex) med stängd dörr till en början med det är nog bra att börja vänja dem vid ljud så snabbt som möjligt. Att prata mjukt och sitta och kolla på tv med dem är en bra början tex. Klarar dem av tv brukar väldigt lite störa dem sen. Sen vaknar de förmodligen när du håller på i rummet för att de vill se vad du gör för att de är nyfikna. de vill ju ofta vara med och som små är de ju så pigga att de vaknar otroligt lätt men de brukar lugna ner sig senare och då sover de genom dammsugning ^^
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
Härligt! Tack så mycket för svaret. :) Då ska jag vara föriktig till att börja med och se hur pass de vänjer sig. Jag är fortfarande smått orolig att jag inte kommer lyckas potträna dem. Men jag ska göra mitt allra bästa. Råttor är ju så underbara små rackare! :D
Hade ute vitani i min säng nyss, så sjukt busig hon är! Men hon verkar ha en bra blandning i hennes personlighet! Fuktansvärt busig ibland, och ibland kan hon bara ligga och mysa i knät, ploppa med ögonen och knastra! Min dröm råtta typ :D
Det blir roligt att se hur hon blir sen, hon har trots allt bara bott här i 2v :P
De andra sover mer eller mindre och två av dem sitter och smaskar på lunchen :)
Gjort rediga bakisciabattamackor med eggs n' bacon, att förtäras framför tv-serie.
Ställer tallriken i soffan och tittar bort i 20 sekunder. Ska just plocka upp tallriken, bara för att hitta macka utan ägg och bacon och en Strumpan som står och slickar i sig smöret på mackan… xD
Ägg och bacon ligger nu i ett plaströr. Äkta d'oh moment.
De leker i en kartong :)
sitter i fruktskålen och fiffilurar :3
Litchi ligger i hängmattan och tvättar sig, Peach river kartong ;)
Wilma biter i gallret. Hon vill ut o in i pojk buren. :-)
Gulle & Nuffs leker i sin bur.
Springer runt och runt.
Oj där blev det lite hårdhänt
Mina tre tjejer busar lite på botten i buren och turas samtidigt om att dricka ur vattenflaskan :)
/ Emma
Mina busar runt i hela buren! :)
Det sovs på den här fronten.
💣
Vi är ute på resa så dom ligger och gosar sig så gott det går med meloner i buren.
Synd bara att det springer omkring en massa småungar som stampar i golvet.
Tur dock att flickvännens tvååring har gort dom vana vid oväsen.
Just nu springer mina 7 hanar runt i mitt rum och busar en massa :D
Litchi springer runt och utforskar min nymöblerade lägenhet. Peach sitter med mig här och kollar på tv :)

Två stycken småbråkar och putsar varandra i en bur, den tredje sitter i hängmattan och putsar sig så snällt efter en lååång middag ^^
Qui dormit, non peccat
Hör att en dricker vatten i de yngre hanarnas bur. Ser ut som badhairday härifrån. Xitoli sitter i matskålen Pucko är på ett av hyllplanen och tvättar sig. Resten verkar sova i den buren.
Honorna är instängda i mitt sovrum. Får röra på sig lite. Och de äldre hanarna är här med mig i soffan
Dom 3 "stora" hannarna sover. ( bamse,chevy,Vincent)
Nova diar och tvättar sina ungar som föddes 13 Juli.
Och ungarna piper
Grabbarna äter resterna av min middag. Smask smask låter det.
💣
Som #111 äter mina också rester av middagen :-)
Maaatdags .
De flesta ligger o myser i olika vråer i burarna :)
Nykomlingen på fem veckor springer omkring bland hängmattorna :)
Nu sover dom efter att ha matat katterna med råttpellets. Ligger över hela hall golvet. Dom tar pellets o skjuter ut genom gallret till katten, som om dom vill mata husdjuret
#115: hahah! Det gör mina med! :D ..fast jag har inga andra djur XD
Två springer runt på mig, just nu i huvtröjan. En ligger fortfarande och slumrar i buren och var inte alls intresserad av att vara med.
💣
De flesta av mina ligger och sover fortfarande (sjusovare som sin matte). lillknodden på 5 veckor ligger däremot i mitt linne och knastrar <3
Det ser rätt stilla ut i buren så jag tror alla ligger och myser :-)
Mina sover.. som vanligt haha :) Några busar i hängmattan. James ligger i mitt linne o knastrar :)

Låter som om Tempest river buren. Tack råtta för att du håller matte vaken när hon ska upp 06:30…….. -.- Yoshi sover tror jag om inte han rusar runt han med. Låternästan så o,o"
Två av damerna tjafsar, en "städar", en sover och en äter och flippar ur totalt samtidigt ! Haha mongoråttor!
Sover i sitt ena rör
Vet faktiskt inte, men det är vääääldigt tyst så jag skulle tippa på att båda flockarna ligger o drar sig fortfarnde, likt som jag gör ;) (sådan råtta - sådär matte)
Min två små töser ligger o sover, vilda har lärt sig av luna att det är tydligen skönt att ligga och sova på huvudet ;)
Tjejerna har tampongwrestling haha, och de nya killarna utforskar sin bur!
/ Emma
Mina töser ligger och sover. :)
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
Honorna:
Kasey äter torrfoder
Paranoia boar i huset med tidningspapper
Mynta sitter på botten av buren o tuggar på nåt (?)
Ben ligger o putsar sig i en hängmattorna.
Hanarna:
Viggo och Eskil springer omkring o busar <3
Loke (?) ligger i den nedersta hängmattan o putsar sig.
Resterande 4 ligger inuti den stora hängmattan på övre delen och sover, vad det ser ut som nu.
R ligger i ett rör, I är vid bokhyllan, N rotar i papperskorgen!
Hade dragkamp om en baconbit innan dom upptäckte att det fanns två ungefär lika stora bitar där och nu dricker dom i tur av vattnet.
Sover xD
Här sover dom också x)
Den ena springer på golvet och springer upp på mitt ben och sedan ned på golvet igen xD den andra sitter i mitt skrivbord och ibland sätter hon sig på min axel :)
Jag tror de sover i sitt helt awesome grön-rosa hus :D.
Bianca, Judith och Tilly är på upptäcktsfärd i den nya lägenheten. Penny ligger och latar sig i buren.
En gräver i korgen med smutstvätt brevid mig, en kollar ätbarheten i metall och en har ledsnat och gått och lagt sig i buren igen.
💣
De sitter nog i min skrivbordslåda, som alltid.
Freddy och Gary ligger och myser i hängmattan. Och jack håller på att bita sönder de nya huset *suck!*
#116# det är rätt så kul o se . :-) . Har en brunstig hona som vill dejta pöjkar. Tackar gudarna att det bara är hon som är så extrem vid brunst
Dem har precis fått lite välling så båda sitter och dricker det och är väldigt nyfikna och vill komma ut :)
Det ser ut att sovas. Ska försöka att inte störa.
💣
Sover hela högen. Ska strax börja störa dom lite för att städa :P
Mina 2 töser ligger och sover i sin sputnik som vanligt.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
hanarna öhm… sover x)
honorna käkar lite, dricker lite o springer omkring o leker :)
Tjejerna undersöker sin nystädade bur och mumsar in på maten :)
Hanarna tjaffsar, eller en av hanarna tjaffsar. Jag hotar om att bollarna åker, och hotar om blocket men han vill inte lyssna. Tror han ska få utvisning ett par minuter snart. Honorna har just fått hoppa in i sin nystädade bur där jag gjort en del ändringar så de springer runt och spanar för fullt :)
Mina ligger nog och sover, som vanligt :) Tråkiga råttisar man har :)
Några sover i buren, en är i sängen och buffar runt, en springer omkring på golvet :)
Hanarna sover *som vanligt* ;)
Honorna är ute i hallen o springer för glatta livet ^^
Här äts det popcorn och ser sömnigt ut. Lär nog vara lugnt ett tag.
💣
Mina sover som vanligt. Nike kikade fram när hon hörde min röst, men kröp sedan in i trähuset och sov vidare.
just nu kutar de omkring på golvet, efter att ha klättrat in i buren för att äta och dricka.
Det sovs i ena buren. I andra buren tjurar den stackars överdominanta mobbarråttan. Inte så mycket över att han är ensam och inte har någon att mobba, utan över att buren är så mycket mindre än han är van vid. Ska nog gosa på honom lite extra ikväll, stackarn. Han vill ju vara med råttor, han klarar bara inte av att de växer upp och blir jobbiga tonåringar. Tror inte han har fattat att det finns bättre sätt att styra och ställa på än att nypas och jagas och fluffa upp sig och väsa. Vi är alla leds på honom nu, och jobbigast är det nog för honom.
💣
Nike sover och calypso är vaken.
Kommit in två nya bäbisar i flocken och det är en del bråk om rang. Låter en del när dom hoppar omkring i buren och brottar ner varandra…
(Dom små bäbisarna brukar brottas en del när dom är på bushumör,OCH dom älskar att reta upp dom andra råttorna,specielt Pétite)
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Pojkarna är i buren och tjejerna springer runt här i soffan. Saphira försöker leka tandläkare, örondoktor och verkar även vilja pröva på frisörarbetet för hon sliter i mitt hår. Och antingen hatar hon min tröja, eller så tänker hon ge den en ny design ;P man har fullt upp med en saphira!
Nike busfrö försöker få i gång calypso till en brottningsmatch och i emellanåt äter de lite.
dom mumsar på hallonkräm med mjölk (:
James är inne i sin tidningsremsehög och bäddar(den råttan älskar att bädda, så han fick en hel massa tidningsremsor, och nu ser hela buren ut att vara fylld av sådana.) De andra två sover i sin bur.
💣
Sover… *suck* :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Äter banan! 
Äter middag - Det blev en hel del idag, sallad, gurka, leverpastej, ägg, skinka, blåbärskräm. Hade i något mer också men jag minns inte vad det var xD
Nån skramlar omkring i min odiskade disk, nån sprang just förbi på golvet :)