Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 691 ggr
CaptainBalls
0

HJÄP FORT !!

Min råtta började med detta idag då han la sig på rygg när jag skulle klappa honom.

Nu går han runt runt i buren och lägger sig på  sidorna ibland och gnider. Han har rest ragg tilloch med.

Vad är det med honom ???

CaptainBalls
0

Nu när jag stoppade in handen så bet han mig.

Vad händer med min underbara kille ???

zickan
0

Hur gammal är han? Kanske lite sämre tonårs trots period

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

chelona
0

Har han ont någonstans? Låter lite som hästars koliksymptom, förutom att de allt som oftast inte biter.

Fast jag kan inte råttors koliksymptom och hur man behandlar det så lyssna inte på mig. Jag har troligast inte rätt ändå.

💣

DuBetMig
0

tycker det låter som dominanstecken..
hur gammal är han?

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

CaptainBalls
0

Han är född 11/12 -2011 Han lixom springde runt på översta planet och lade sig ner på sidorna å drog sig mot gallret. Han har bajsat å kissat mycket. Han ligger ner nu men kan inte slappna av. Hanbyter platts hela tiden.

CaptainBalls
0

När jag rör han mot rumpan/bakre ryggen som jag alltid kunnat gjort förut. Så börjar hoppa undan och typ blänger på byg på två ben.

zickan
0

Låter som tonårs strul med lite dominans. Bara hoppas det gå över och inte utvecklas mer så han blir värre och blir aggresiv. Tyvärr rätt vanligt. Kan ibland behövas en kastrering om det går så långt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

chelona
0

Okej, nä, det är dominans. Så kan mitt dumspån göra ibland också, minus lägga sig på rygg och lägga sig på sidan-grejen du beskrev i första inlägget.

💣

Gia91an
0

håller med, dominans.. illa dominans är min erfarenhet..

darkness
0

Det är dominans, hade en gubbe som gjorde så. Han gjorde så i soffan sen sprango jucka på burkompisen o sen la sig ned o vifta på svansen. Och men han var ändå snäll o gjorde aldrig någon illa dock. Men bet han dig i samband med detta och inte bits i vanliga fall så är det inte okej :(

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Jinaum
0

Tror med på dominans. Känn efter lite. En kastering kan vara guldvärt har jag märkt. En av mina goaste pussråttor var dominans galen men efter kastreringen blev han hur lung och go som helst. Så det kan vara värt det om det inte rättar på sig inom sinom tid.

jessicajones
1

ta honom till veterinären för undersökning så att han inte är skadad/har ont/något har hänt. och fundera på kastrering absolut