Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 601 ggr
regskylt
0

Medicin-råd önskas

Nu har jag insett att älskade Alex's luftvägar inte helt mår som de borde. Hon har redan en liten tid tilbaka fått någon typ av "stress-rossel" fast mer när hon är på oss människor och är glad. Så nu ska min man få ringa veterinären imorgon och om hon skulle behöva antibiotika, vad för något är det ni rekomenderar?

Fick något bra till min nu bortgågne Charlie för ett och ett halvt år sedan (hon blev frisk, avlivades pga tumörer) men jag har ju såklart glömt bort vad det var. vill gärna ha lite kött på benen hos veterinären och ha något som jag kan stödja mig mot, om veterinären och jag är av helt olika åsikter.

Fridborg
0

Man kan ju alltid börja med Baytril, gammal klassiker och köra en annan kombo om det inte fungerar, men oftast så gör den det :)

regskylt
0

#1 vad är det annars man kan köra på?

Fridborg
0

Ett kok stryk. Nej jag kommer inte ihåg vad den heter :P Har aldrig kommit så långt. Någon som kommer ihåg får berätta. (Förlåt min dåliga humor, jag gick upp 5.45 imorse för att komma upp till programmet :P)

Zizza
0

Vibranod finns också..  veterinären brukar ibland kombinera Baytril + Vibranod.. vilket anses vara en "extremkur"

Mvh. Sanne & Djuren

Fridborg
0

#4 Just ja, så hette den ja! Men har för mig det finns en som börjar på M eller ska jag gå och lägga mig?

regskylt
0

#3 hehe det var roligt Tungan ute

#4 okej. Ska skriva ner på lapp och ta med :)

Zizza
0

Metacam

Mvh. Sanne & Djuren

Zizza
0

OT #5 .. tror du kan behöva lite sömn "radiokändis" ;) haha

Mvh. Sanne & Djuren

Fridborg
0

#7 tack, då kan jag nog sitta uppe en timme till.