Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 446 ggr
Zakaraa
4

Välkommen hem *alla nya*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det lite nytt här hemma igen :D
Måste så klart välkomna dem med en liten tråd! :)
Bilder finns för tillfället på min Deviantart, tyvärr finns det inte bilder på alla nykomlingar ännu men det kommer fler till och från :)

Först hem kom Katariina (silver mink eubk mm) & hennes dotter Ladugårdens Bastuvisa (cinnamon rex) som fick följa med hem efter bebisfika hos Sharannas. Supergóa tjejer som älskar att pussas! Väldigt mjuka båda två, Katariina älskar att sitta på axeln och Visa älskar BH:n ;) I framtiden kommer Visa (ev.) ställas ut, vi får se vad tiden har att utvisa! :)

Därefter kommer Sahrami (agouti ambk) som åter igen är hemma efter din kull hos Terato. Med henne följde även två döttrar med varav en kommer stanna (idag är det dock osäkert vem, båda är underbara)
Döttrarna är Nabooru (black irish rex) och Ruto _(black rex).
_Extremt härliga tjejer, dock något blyga vid nya människor men det kommer säkerligen försvinna med åldern. Mammas flickor upp i dagen, superhärliga tjejer som är supergóa och mjuka. Oavsett vem som kommer få stanna kvar här hemma så kommer de ställas ut i framtiden.

Så välkommen hem Katariina, Visa, Nabooru & Ruto och välkommen hem Igen Sahrami. Jag hoppas ni kommer trivas i buren tillsammans med Feila _(som blivit väldigt mycket framåt med nya flocken då hon tidigare varit blyg, därav namnet Feila som betyder blyg på isländska :P)

_Bifogar en bild på Katariina & Ruto som träffas för första gången :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

dyoxide
0

Tass! Skrattande

Zakaraa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag satt ihop ALLA (även fd(?) ensamråttan Panya som verkar ta det väldigt bra)

Svarta på gallret är antingen Nabooru eller Ruto (troligtvis Nabooru)
Agouti med pannfläcken på botten är Sahrami, mamma till Na & Ru.
I sputniken ligger Katariina med Feila _(nosen vid svansen :P)
_I rosa-vita hängmatten är Panya, bakom den hängmattan syns Visa.
I gröna hängmattan (bakom sputniken) har vi svarta bebis nr två som då troligtvis är Ruto om den synliga är Nabooru.. :P

Det är ganska fattigt inrätt just nu men det är ju som sagt första kvällen i buren tillsammans så jag vill inte ha en massa hus osv ifall att olyckan skulle vara framme *peppar peppar*

Zakaraa
0

Jag har förövrigt varit en sjukt bra bur-djurägare idag.. *HOST*

Mitt i städningen av buren på bilden ovan upptäcker man "jippi… spånet är slut! Det räcker till knappt halva övre delen!"
Det blir en tripp till närmaste djuraffär som stänger om 10min MEN de har inte mitt alspån *vad gör man*Efter lite själv-övertalning blir det att jag köper toa-lätt, något måste man ju ha. Så nu (som det syns på bilden) så är det mixat toa-lätt & alspån tjejerna får gå på :) Pojkarna i delen under fick tyvärr endast toa-lätt. Men jag tycker det blev ganska snyggt ändå när man mixade de två spånen, hehe.

Calypso & Nike
0

Vilket härligt råttgäng du har nu :)

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Zakaraa
0

#4 Både jag och töserna tackar och bockar :)