Råttor i västmanland
Är det någon som föder upp råttor i västmanland trakterna?
Jag är ute efter två eller tre råtthonor.
Jag har två råtthonor redan men jag jag skulle vilja utöka flocken lite med två till tjejer. mina tjejerna är 4 månader och 3 dagar nu för att vara exakt. så någon i jämnåldern eller lite yngre hade passat perfekt. ska vara hanterbara också.
Så om det finns någon i närheten här kan den väl höra av sig. Skicka lite bilder och så till mig.
Jag bor i Fagersta.
Mvh Louise

Cosmonita har en råtthona till salu, ca. 3 månader, i västerås!
okej fast jag vill helst ha två råtthonor som är syskon. vill inte att någon ska komma utanför om nu mina råttor skulle "mobba" den/dom? får man ju hoppas att dom inte skulle göra.
En hona på tre månader (det är trots allt fortfarande en BÄBIS!!) - som dessutom är uppfödd av en seriös råttuppfödare som väljer djur efter temperament och hälsa - kommer dina tjejer att acceptera ganska fort. Svårare är det om du ska få dem att snällt acceptera en råttbebis på 5 veckor.
SEdan för att förhindra att det blir för mycket bråk etc måste du ju givetvis göra enligt konstens alla regler med neutral plats, rengöra bur etc etc.
#3 ja jag har inte sagt någonting om att råtthonan Inte är en bäbis vid 3 månader.
men som sagt så vill jag ha två råtthonor från samma kull. så är det bara med den saken.
jo jag vet också att man ska göra rent buren när man ska ha nykomlingar i samma.
njä en 5 veckors bebis är lite för ungt tror jag. ska vara i ungefär samma åder som mina. nån månad hit eller dit spelar inte så stor roll.
jag skrev så för att många gärna vill ha purunga råttor på 5 veckor - men råttorna är ju endast 5 veckor väldigt kort tid 
#5 jo sant! men det vill jag som sagt helst inte ha =)
ingen som bor i närheten av västmanland då som har råttor??
PUTT
puuuuuuuuuutttar pååå
hmpf

har du satt ut annons på Zoonen.com? konstigt att ingen vet nån som har råttor i västmanland
Det är inte så konstigt kanske: Det dräller väl inte direkt av uppfödare överallt som har råttor i precis rätt ålder till salu. Så vanliga är inte råttor trots allt och alla har inte heller hittat detta forum.
Min "lediga" hona ska förresten flytta till nytt hem på söndag.

Det har du iofs rätt i… men vi får hålla tummarna för att lollo86 hittar vad hon söker efter i råttväg=)
Javisst, jag hoppas också att Lollo86 hittar råttorna hon vill ha.

jag hoppas inte jag lät otrevlig
det är så lätt att missförstå varandra över internet
För min del är det helt ok 
#10 jo jag har till och med fått tillbaka mail från en som jag mailade, som hade rexade råttor på zoonen, och jag kanske ska åka och titta på dom :D