Vilken färg/teckning?
Har länge undrat och frågat många utan att få svar… Undrar vilken färg min Elsa är och vilken teckning Estrella är
Vet färg på Estrella och teckning på Elsa och färg/teckning på alla andra men just detta retar mig lite!
Estrella (hon har en ytters liten vit pannfläck, var mycket större, ungefär som ett av hennes ögon, när vi fick henne men har krympt med tiden)
Verkligen ingen som vet? 
Har du fler bilder?
Har Estrella en vit slips under hakan/på halsen?
Vet du vilka färger/teckningar föräldrarna har?
#3 Har inga jättebra bilder på Estrella då hon inte är ett stort fan av att vara still
hon har som en slips under hakan ja, i vitt. Vet tyvärr inte säkert vilken färg/teckning föräldrarna har
Kan ta fler bilder ur önskade vinklar om det behövs
Ta gärna fler bilder :)
#5 Vad för vinklar?
hon är lite sjuk så vill gärna inte hålla i henne för länge, hon är jättevinglig/ryckig osv 
Estrella är troligen en bareback mismarked eller en hooded mismarked.
En bareback ska inte ha några fläckar på ryggen.
En hooded ska ha en full/hel rand på ryggen.
Varken bareback eller hooded ska ha vit slips enligt standard.
Det är främst färgen på Elsa som jag vill se fler bilder på :)
#7 Jodå, hoodeds har jag gott om här hemma så dom vet jag hur dom ska se ut
har hört från en vän att hon kan vara en variegated mismarked, men dom har väl större pannfläck som inte försvinner o mer fläckar på ryggen? Capped är väl liknande mismarked, förresten? Ska försöka fixa lite bilder på Elsa, har ju tyvärr inte den bästa kameran och hon är inte jätteförtjust i att bli upp-plockad 
Om hon hade haft mer fläckar över hela kroppen så hade hon varit en variegated :) Men nu är fläckarna mer som en hooded linje av det jag kan se på bilden. Därför tror jag att teckningen lutar mer åt bareback/hooded mismarked istället för variegated mismarked.
Men om någon av föräldrarna är variegated så är hon en variegated mismarked istället.
En capped har bara färg på ovansidan av huvudet. Färgen går längs med käklinjen så hela hakan/halsen är helt vit, ingen färg alls på undersidan. Färgen på ovansidan slutar precis bakom öronen, ej ner mot skuldrorna.
Bareback och hooded har en huva, dvs. färgen sträcker sig ner mot skuldrorna och de har färg även på hakan och halsen.
Estrella ser ut som en black chapped mm, medan Elsa ser ut som champagne eller amber hooded, men svårt att se färgerna på båda.. Testa att fota vid ett fönster mitt på dagen.
#7 Är det någon skillnad på bareback och capped?
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
#12 Är svårt att få en bra bild med mobilen tyvärr
en vän sa att hon ser lite ut som kanske cinnamon, är jättedålig på färger men kan det vara nåt? Cinnamon låter lite sådär brun-aktigt och hon är ju lite åt det brun/gråa hållet
Estrella har färg på halsen så capped är hon inte. Mest troligt bareback/hooded mismarked, ev. variegated mismarked.
Elsas färg är svår. Hon har mörka rubinögon vilket gör att pälsfärgen blir ljusare på henne än om hon hade haft mörka ögon. Hon kan ev. vara en rubinögd blekt cinnamon, ev. är någon mer gen inblandad, men jag är osäker på hennes färg tyvärr.
#14 Elsa har helt svarta vanliga ögon, vad jag vet.
#12 Ja, det är skillnad på bareback och capped. Se inlägg 9.
Enligt bilden har hon mörka rubinögon, men de är Rr genetiskt :)
#17 Dom ser lite röda ut på bilden kanske men dom är svarta på riktigt 
Rr genen på mink/cinnamon bleker färgen så den ser ljusare ut än vanligt.
Om hon inte är väldigt mörkt rubinögd (Rr) då är det någon annan gen som bleker färgen på pälsen för hon ser inte ut som en vanlig mink eller cinnamon på bilderna.
Testa att fota henne mot en vit bakgrund i dagsljus.
#19 Kan försöka göra det imorron om jag kommer ihåg och har tid till det. Tack!