överdomninant hane naffsar
Min ena omplacering är ju rätt överdominant av sig i vissa lägen. Han skadar inga råttor eller så men han har en tendens att jucka på dom vid stressade situationer.
Nu satt vi hela högen i soffan och han var lite ovanligt speedad (varför vet jag inte), jag sitter och fixar lite siffror på datorn och har inte riktigt tid för hans fasoner men han envisas med att han ska klättra över handen på mig, klättra över magen etc.
Jag lyfter bort honom, han kommer tillbaka och så håller de på.
Sen så stannar han upp, går lugnt fram och börjar naffsa rätt hårt i handen, jag knyter näven så han får inge ordentligt tag men ändå nyper på flertalet gånger (jag håller kvar och rör inte en fena) Står nästan och tuggar på. Men nypen blir hårdare och ja, tillslut tryter även mitt tålamod så jag lufter tillbaka honom till buren där han får sitta själv medan de andra är ute en stund till.
Alltså, jag har inte riktigt suttit i denna sitts innan. Vet ju man inte ska rycka när de biter men detta var ju uppenbart bara dominans speciellt när han också stannade upp trippade på sidan och moppsade sig innan han återgick till naffsandet.
Men frågan är vad jag ska göra om de händer igen?
Eller gjorde jag rätt som bara höll kvar utan att reagera? kom på sen man kanske skulle "pipa" till, min hand/arm ser ju ut som en röd zebra just nu. Vill inte säga han bet för de gick ju inte hål på huden men acceptabelt är de ju inte
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum