Råttor i stall el likn
Någon av er här som har sina råttor boendes i stall/friggebod/uthus eller liknande (alltså inte inne i huset/lägenheten)? Hur tycker ni det fungerar? Vad är det man särskilt behöver tänka på?
.. och att det inte kommer in vilda råttor är ju jätteviktigt! eller ohyra (i stall finns det ju t ex hö).
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Blir det inte för kallt för råttor i ett stall?
Råttor ska bo i rumstemperatur, så om det inte är ett utehus med indragen värme så är det inte lämpligt.
Jag skulle verkligen inte göra så. Det är som att be om ohyra och olyckor 

Mvh Stephanie 

iofs, i sadelkammaren kanske fungerar. Där har man ju oftast varmt och välisolerat.
Mina råttor bor vanligtvis i en bur innomhus men får komma ut till familjens gammlalekstuga som vi nu har gjort om till ett råtthus med tjockare väggar dubbeldörr alltså en vanlig tjock dörr och en nätdörr så manibland om det är fint väder bara kan öppna ytterdörren och få in lite ny luft och så att råttorna kan titta ut( sitter typ hela tiden och tittar)
där får dom vara dygnet runt i hela juli om detinte är jätte kallt eller oskar eller så ,mycket läskigt tydligen, vissa dagar i juni och augusi. tar in dom om det blir kallt. Har inrettden med ett stort klätterträd och hängt massor av hängmattor i det dom har alltid sin lilla transportbur där med sitt lilla hus i (är igentligen en kattbur)
Mina tjejer kräver verkligen storplats att springa på så en ganska stor lekstuga är nog ganska bra dom verkar värkligen gilla det,litesommarbete,
vi har tillochmed våra akvariefiskar på sommar bete i vår damm tar in dom på tidig höst
men så fort jag tar råttorna ner till råttstugan börjar dom sprattla och vill ner på golvet .springer runt och leker mycket dom har det som en jätte stor bur
men håller med Cederin det ska vara värme där inne även om det är kallt ute
det är viktigt om dom ska vara där dygnet runt året runt
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Jag hade ett par råttor en sommar som bodde ute juni-aug. De vart aldrig sjuka nångång men jag introducerade dom långsamt, samt dom hade ett isolerat hus, skugga och en dragfri bur. De älskade de och var mindre nöjda att behöva flytta in igen, men jätteviktigt de med dragfria , är väl a och o
Sen är väl mycket beroende av råttorna och vädret också, dessa somrar som är nu för tiden skulle jag däremot aldrig ha dom ute så. Inte i stall eller liknande heller som lätt blir riktigt kallt
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum