Hanar vs honor?
Jag har förstått att hanar är lugnare än honor och honor är mer fart i. Jag har haft 3 hanar förut och jag tyckte att de luktar mer än honor. Vad föredrar ni bäst? Honor eller hanar?
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Föredrar hanar för att de är större och lugnare. Men både honor och hanar har sin charm. Det positiva med honorna är att dom är mer aktiva :) Sen tycker jag honor har en annan lukt än hanar, och så är dom duktigare på att skita ner :P Som mina honor som trycker rumpan mot gallret och kissar utanför buren ;P
För mig ser de ut såhär:
Hanar
+ Dom är lugnare och mer keligare.
Deras kissande tänker jag inte så mycket på, det är ändå så små mängder och jag tycker de är luktfritt.
Sen gillar jag att hanar är större, kraftigare, de är liksom lite mer att gosa med, som stora nallebjörnar.Dom tar sig tid att stanna hos en
- Är att ibland blir dom lite väl tråkiga, de är roligt med lite hyss och bus också emellanåt och inte bara kel
Mycket verkar gå i slow motion, de har aldrig bråttom, tänker alltid efter en stund, de har all tid i världen på sig att göra nått och då räknar dom inte med timmarna dom sover
Honor
+ Spralliga, alltid lekhumör och man känner sig extra omtyckt när dom tar sig tid att hoppa upp i famnen och mysa ner sig en stund
Man behöver inte oroa sig för våta händer eller att man råkar somna då de snabbt är framme och väcker en
- Dom är överallt och ingenstans på en och samma gång. Alltid nya ideér och rymmer dom så kan jag inte förvänta mig att hitta dom på samma ställe som sist som de är med hanarna.
Dom kan ändra åsikt eller de dom gör innan man ens hunnit fatta vad som egentligen hände
Båda har sin charm, svårt att välja sida riktigt. Jag har innan varit en hane person men numera så är jag kluven. Såklart finns de undantag med honor som är typiska hanar etc men i överlag
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
När jag hade hanråttor förut från början, så satt min råtta piff mycket på axeln. Mina nuvarande honor calypso och Nike har aldrig suttit på axeln. De vill bara undersöka allt.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad