Rädd och fundersam!!!
Jag såg båda killarna tillsammans ensamma för första gången i hängmattan så jag passade på att fota dom lite så att Nevina skulle få några kort på dessa små sötisar hon ska köpa!
Tog några kort, Hade absolut inte öppnat buren. Så medans killarna låg och gäspade i hangmattan kollade jag upp på våningen över en sabbis om dom hade ätit upp de jag gav dom idag. Sen kollade jag tillbaka till killarna, då hade ena gått, såg han inte. Så jag gick tillbaka till datan men fortfarande blicken på buren.
Vad ser jag då????? En av dessa killar sitter nedanför buren. Hur i all världens tider kom han dit? Jag tog ju kort på honom för bara 5 sek sedan och jag har ju inte öppnat buren. Jag söker igenom hela buren efter en springa men NEJ jag ser absolut inget hål som dom kan komma igenom.
Jag lyfte upp honom, han myste runt i min tröja medans jag stod och kollade på buren i minst 5 min av skräck i ögonen, och nästan tår färdiga ögon. Ingen anann har ju lyckat komma ut och jag ser absolut inga hål/springor dom kan komma igenom. Alla är lixom omöjliga att komma igonom. Man blir ju väääääldigt fundersam och rädd :(
Här är kortet jag tog på dom 5 sek innan jag såg den andra killen utanför buren. Dålig bild men här är dom tillsammans :)
Är du säker på att han inte kan ta sig igenom gallret? Hur tätt är det? Bara han får igenom huvudet så är ju resten en barnlek.
#1 1cm mellanrum är de, men jag skulle sätt och hört om de var ur gallret han smet ^^ Tyckte det bara var väldigt skumt. Just han jag fotade :O
Han teleporterar sig!
Han måste vara trollkarl…eeer…Trollråtta! Häftigt! Var stolt över din magiska råtta!
Som snart är min! Hehe
Nejdu, isf vet jag inte hur han lyckades.. Du får la vakta buren någon gång när du har tid, tex sitta och läsa framför den eller något och se om någon mer lyckas rymma.
#3 Jag satt vaken en stund men han lyckades inte komma ut igen. Jag vet inte hur han bar sig åt. Jag kallar han Casper ;) (Du vet spöket Casper) haha.
Men det är ju lixom bara han som lyckats ^^
Vi får hoppas att han stannar kvar i buren nu då. Jag får väl se till att haspa buren ordentligt när jag får hem honom :p
#5 haha aah han är smidig ;)
Jag har en champange hane som tar sig ur buren, ingen aning hur, han gör.
#7 Asså? Och du hittar ingen springaa eller hål? :O
Min ena råtthona rymde ur buren stup i ett oxå!! Ingen av de andra 4 råttorna i buren dock..
Visste inte hur hon lyckades ta sej ut heller!! Tur att hon alltid höll sej på bordet som råttburarna stod på iallafall!
Möblerade om råttorna i burarna lite så hon var i en annan och då upphörde rymningarna. Eter 2,5mån fick hon komma tillbaka till den buren hon rymde ifrån och sen har hon inte rymt iallafall =) *glad*
#9 Hahaha okej. Jag är ju alltid noga med att räkna så det är alla killar i buren när jag stänger. Och någon timme innan så var jag uppe och gav dom mat, sen när jag stängde var de alla killar. haha aah det är lurigt alltså :P
Men han var inte rymt ännu :P
MEN jag kanske var slarvid med räkningen den gången?
För en annan av killarna är exakt lika dessa två fast han är rexad. Så lilla Casper kanske hoppade ur buren när jag gav dom mat och satt där nedanför tills jag kom upp andre gången och såg han? :O
Ingen aning. Huvudsaker är att han inte smitit ur buren igen :D
#7# katten är kupanen i dramat.
#11 Haha katten på råttan, råttan på musen, musen på osten…
Lyckas katten öppna buren, eller hur går det till?
#11 & #12 Katten? haha min katt Tiger brukar ligga framför burarna och kolla på råttorna. Så fort jag ser han så jagar jag ner han. Han jagar ju ute så han vill ju gärna ha mina älslingar 
#13 Jag har 2 innekatter, så de har ju aldrig varit ute och fångat råttor, möss och fåglar och sånt. Men det bästa de vet är att spana på mössen här hemma och försöka jabba på dem. Går inte så bra dock, de bor nämligen i transparenta plastlådor omgjorda till burar, så de kommer inte åt. Hamstern däremot bor i gallerbur, men jag har aldrig sett några tassar mellan gallren. Däremot kan jag hitta hankatten sittandes ovanpå buren. Men hamstern är inte lika intressant som råttorna, han springer inte runt en massa och han är mycket inne i sitt hus.
#14 Hahah de känner jag igen, när jag hade hamster. Då satt min katt också på buren och kollade ner på dom stackars liven ^^ haha
Som tur väl är så bryr sig varken mössen eller hamstern om katterna.
Har Casper stannar kvar i buren nu?
#16 Nej, ^^ haha.
1 timma innan var jag uppe med kvällsmat, tror han ramlade ur buren och hoppade på transportburen som står under buren. Dom två jag såg va nog din andra killa tillsammans med min Melvin. Dom är super lika i ansiktet, med resten av hans kropp är mycket blekare, och så är han en rex.. Så jag tror stackars Casper satt där en timme vättskrämd. Men jag räknar dom ALLTID innan jag stänger buren :O hahaha så jag tror inte han rymde. Men jag blev ju ändå super rädd. Men det tog någon dag för mig att komma på detta ^^ Så slarvigt av mig. Men när jag kommer med mat sitter nästan alla längst ner och hänger på nätet så han måste ha snubblat och ramlat ner stackarn :(
Jo mena jag :P
Okej, mystery solved. Äh, han måste väl härdas 
Skämt åsido, jag hade också blivit rädd. Får hoppas att de inte "rymmer" här, jag vet inte om katterna skulle vara snälla eller inte. Men jag ska träna katterna tills de förstår att råttisarna är familjemedlemmar. Jag tror nog att det borde gå bra, särskilt när råttorna blir lite större. Många lyckas ju med det, så.. Men jag kommer nog aldrig våga lämna råttorna utanför buren utan uppsyn i samma rum som katterna, hur snälla katterna än är.
Kan du förresten ha dina råttor lösa i ett rum när du är där, eller ränner de runt och hittar på otyg? 
Dom springer lösa när jag är där.
Jag har hela övervåningen (med sne tak) för mig själv, så vi har typ ''delat'' av halva rummet för det var så stort. Så vi har bokhyllor och bakom där har vi lite förvaring. tex mammas mattor -.- … Så jag har spärrat av halva rummet med tärskivor. Haha det låter helt sjukt men det ser ju bra ut då! :) Vill ju inte att dom ska försvinna bland mattorna och gnaga sönder dom ^^