(S) 2 underbara rexade dumbohonor
Nu finns det enbart två honor kvar från Black and Blue-kullen som fortfarande söker hem. De är födda den 16/6 -12 och är alltså leveransklara tidigast den 21/7 då de blir 5 veckor gamla.
Först ut är Ebony Ivory
födelsedatum: 16/6 2012
färg, teckning o hårlag: Black hooded mm, dumbo, rex
kön: Hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 10
faderns namn, födelsedatum, vikt: Vincent, 12/3 -12, 456g
moderns namn, födelsedatum, vikt: Aili, 25/12 -11, 368g
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: tjuvparning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Båda är väldigt busiga och nyfikna, vill gärna vara med hela tiden. Myser gärna i famnen efter en stunds bus och äventyr.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 200 kr, ej reg i SRS
ort där råttan/råttorna finns: Piteå, kan med enkelhet transporteras längre norrut, eller till Umeå. I början av augusti kan transport även ordnas så långt som till Stockholm, dock mot en liten ersättning för bensin.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt: PMa, smsa 0730663013, eller skicka iväg ett mail till amandafjordell@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
Sedan har vi Miss Contrast
födelsedatum: 16/6 2012
färg, teckning o hårlag: Black hooded, dumbo, rex
kön: Hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 10
faderns namn, födelsedatum, vikt: Vincent, 12/3 -12, 456g
moderns namn, födelsedatum, vikt: Aili, 25/12 -11, 368g
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: tjuvparning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Båda är väldigt busiga och nyfikna, vill gärna vara med hela tiden. Myser gärna i famnen efter en stunds bus och äventyr.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 200 kr, ej reg i SRS
ort där råttan/råttorna finns: Piteå, kan med enkelhet transporteras längre norrut, eller till Umeå. I början av augusti kan transport även ordnas så långt som till Stockholm, dock mot en liten ersättning för bensin.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt: PMa, smsa 0730663013, eller skicka iväg ett mail till amandafjordell@hotmail.com
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
Missat mit pm igen?
Det måste jag ha gjort? Jag kollar genast! 
Ååååh <3 ;O
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Mycket varckert huvud.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hon är jättefin, och känns ganska robust i kroppen. Jag hade börjat fundera på om jag inte skulle behålla henne, men det börjar verka som att hon kommer att få flytta till ett riktigt bra hem i Luleå :)
Båda flickorna har hittat hem. Tråden kan låsas!