OT: mitt knepiga jag
Off topic men jag känner jag måste förklara mig för att jag skriver annorlunda, tänker olika och ibland tar åt mig grymt mycket mer än behövs.
Alltid vart annorlunda och för bara nått år sen fick jag äntligen diagnosen ADD samt Asperger. Gudars vilken lättnad det var att veta jag är annorlunda som jag känt mig men ändå att det finns ord för det. Men framför allt Hjälp!
Vänner lämnade och sprang iväg, plötsligt var man ju konstig, men deras bekymmer, då får jag chansen att hitta bättre och man vet ju vilka de verkliga är.
Jag ber inte om särbehandling men jag ber om lite förståelse att jag kanske kan låta, ja grov.
Jag har jobbat mycket, jag förstod inte varför folk grät när de ramlade, eller att de vart arga om man småsparkade på stolen, jag grät floder när jag stod framför klassen och de inte lyssnade. Trodde såklart viskandet var om mig, hemska saker såklart.
Nu älskar jag stå framför och föreläsa.
Jag utnyttjar detta också, när jag går in för något så är jag en typisk add/asp person, jag går in till 110% och verkligen brinner, blöder och slåss för det. Dock så pga samma vill jag ha saker NU, därför känner jag mig extra stolt att nu har pluggat och läst samt studerat mina egna råttor i flera år för att nå mitt mål att ta en första kull.
Och ja jag grät av lycka vid första kullen och gråter nog igen vid andra.
Därför tog jag också åt mig väldigt hårt när wintermynta kallar min kunskapslös för jag vet hur hårt jag jobbat för att komma hit jag är idag, sitta här med mina vackra råttor och se de små bebisarna och veta hur långt jag kämpat med mig själv som med dom för att nå hit.
Det tog hårt, och ber om ursäkt, men jag lever mycket i nuet, gör allt det bästa av nuet för hela mitt liv har jag levt så mycket av det som varit och missat många år på det. Så ja jag kanske kan låta fel när jag klappar folk på axeln ni anser är galet, men jag puchar hellre och ger råd för sitsen dom är i än att skälla för saker som kunde varit, KANSKE blir elelr aldrig kommer hända. Jag har svårt att planera framåt.
Oj långt men ja, det var bäst i ett eget inlägg.
Och ja min stavning är kass
men det är för jag orkar inte rätta.
Kommer dock ta lite paus härifrån, vart en rak höger det där och måste ta igen mig lite och fånga upp självkänslan igen hos de som byggt upp de, mina älskade råttor 
Jag är en bra uppfödare, en duktig med kunskap, men jag gör fel för jag är grön med det praktiska, och jag frågar. För jag blir aldrig fullärd, komer alltid göra fel, säga fel. Tar bara åt mig mycket mer än vanliga kanske gör, vad vet jag.
Men påpekar det till alla för alla, ifrågasätt eller säg aldrig något nedsättande till någon du inte känner, man kan aldrig basera ens hela person pga en uppfattning du bara läst, speciellt inte över internet, det kan skada och såra mer än du någonsin anar!
Jag är den som visar bättre än skriver, när man liksom sitter där med det prkatiska så vet man precis, men när man ska skriva/prata står det still totalt.
Som sagt, ville bara förklara min sida av det hela. Så jag inte ger er alla en helt fel syn av mig, för jag är egentligen en bra person, men uttrycker mig väldigt tokigt. Men jobbar på det
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Känns lite fjuttigt efter din långa text; men starkt kämpat och bra skrivet tycker jag! Tack för att du vågar och vill dela med dig :)
Man ska aldrig skriva nedsättande om någon, jag har fått klagomål på min stavning. Jag har dyseleksi efter en syrebrist i hjärnan. Jag är inte samma person nu som då, så jag förstår vad du menar. Det är kul att du har hittat hit. Jag har ett osynligt handikapp som mina närmaste vet om. Det är lättare och vara elak mot andra skriftligen på internet än i verkligheten. Ibland undrar jag vad jag gör på detta forum, men jag älskar mina råttor och vill byta tankar med andra. Fast jag stavar som en blind kråka.
Jag kan inte säga det bättre än #1! :-)
Vi har en hel del diagnosfolk här på RiF så du behöver inte känna dig varken annorlunda eller utanför :)
Har liknande diagnos så du är inte ensam :) Starkt att vara öppen om det!
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Starkt jobbat som står upp för dig själv. Tråkigt att folk ska trycka ner och vara negativa istället för att berika och vara positiva!
You go girl =)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Haha som Mikeiko sa, det är rena Aspie-vattenhålet här. Här har du en fellow AD(H)D och AS:are. Och med mina koncentrationssvårigheter orkade jag inte läsa hela din långa text, men fastnade på ett ställe där du sa att du blev ledsen över vad Wintermynta sa. Jag har haft min diagnos i drygt 3,5 år och en sak har jag lärt mig: Man fastnar ibland på onödiga saker och kan inte släppa dem, tex vad någon sa. Jag får ofta tänka på att jag är känsligare än andra och förmodligen ibland överreagerar när någon skriver något till mig. Jag tror inte Wintermynta menade något illa, hon är gammal i gemet bara. Sedan bad om hon ursäkt och valde om orden, men jag antar att det var för sent? ;) I varje fall, lycka till, jag är helt på din linje!
Starkt gjort av dig att gå ut här och berätta om ditt handikapp :) you go girl!! :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Jepp, som Fridborg och dig, AS och ADD. Jag använder bara forumets smileys när jag är bortom förbannad.
Men som alla andra så behandlas du lika :) Djuren först och ägarens ego sist. Tricket att klara egot är att vara ödmjuk och ta allt som skrivs som råd. Vi kan låta hårda ibland men det är för djurens bästa, alltid :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
annorlunda känner jag mig alltid även om jag är i ett rum fullt med samma personer. Men lika bra "komma ut" med det för som sagt jag skriver en sa, tänker en annan och gör den tredje vissa gånger
haha ja men då vet du hur enkelt de rådet är men hur groteskt svårt de är att följa, de funkar liksom inte. Även om de handlar om djurets bästa så tar man åt sig. Gör jag egentligen med allt om djur, de enda som riktigt ser mig för mig på nå sätt, accepterar mig för missatag utan att anklaga, då tar jag åt mig riktigt personligt om de är mot dom, på gott och ont. Då ändrar man sig ju också :)
Jo såg hon ändrade och de "gladde" mig mycket, fast nu har jag ju vart borta nån vecka på annat från datorn så de var som bortrunnet ändå, 1 timmes depp sen är de över haha
Men kul de finns fler, kanske inte så konstigt, djur är ju ändå nått man som sagt heller håller sig till än människor många gånger
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum