Råttor iFokus

Råttor

Etiketttransporthjälp
Läst 548 ggr
Nevina
0

Stenungsund/GBG - Värnamo/Jönköping/Halmstad

Hej. Jag behöver transporthjälp av 2 råttungar som är leveransklara lördagen den 11 augusti! Helst mellan Stenungsund - Värnamo. Men till Jönköping, Gnosjö, Gislaved, Smålandsstenar, Hyltebruk eller Halmstad skulle också funka.

Jag KANSKE (STORT KANSKE!!!) kan få dem "fraktade" till Göteborg ist för Stenungsund, har jag den turen så behöver jag ju bara hjälp från Göteborg till Värnamo (eller ovanstående destinationer).

Om någon kan tänka sig att hjälpa till den 11:e eller senare så vore det jättebra. Jag kan tyvärr inte få hem de 2 små pojkarna själv nämligen.

Hör av dig i tråden eller via PM om du kan hjälpa till! Tack på förhand!

kattsk
0

Jag bor på Tjörn, bredvid Stenungsund.

Jag kan eventuellt ta dem till Göteborg i alla fall.

Jag ska hålla ögonen öppna i tråden och se om du behöver mer hjälp och se ifall jag kan göra något åt det.

Jag kör inte så värst långt, men till Göteborg är det inga problem i alla fall.

Skriver det endast för att jag kan!

Charlott_
0

#1 Det vore ju toppen ju! Det är jag som har råttungarna. och jag kommer mig ju bara till Stenungsund :/

Nevina
0

#2 Vad bra! Det uppskattas verkligen, ska du veta!! Skrattande

kattsk
1

Men är det ett problem med pengar eller bara med skjuts?
Jag hade ju kunnat köra vart som emot bensinpengar. Bara jag är ledig från jobbet ^^

Sen tar jag inga extrakostnader heller. :)

Skriver det endast för att jag kan!

Nevina
0

#4 Det är både och, tyvärr. Efter att råttorna är betalda har jag 400 kr kvar och jag måste ta av dem för at köpa en vattenflaska. Så jag har väldigt tight budget.

Nevina
0

Jag kom på att jag har några hundra på banken. 600 kr har jag nu alltså.

Charlott_
0

#4 Har du inget ärende till Göteborg då? :)

Nevina
1

Det har löst sig med transport. Charlott_ är snäll och tar med råttisarna till Småland när hon egentligen ska hit av en helt annan anledning och kommer ha väldigt fullt upp. Tack så hemskt mycket för det! Skrattande

Och eloger till kattsk för att han var villig att köra råttorna vart jag än ville utan att ta betalt för besväret och tiden det skulle ta! Skrattande

Härmed meddelar jag glatt att tråden kan låsas!

Charlott_
1

#8 Alla slut har alltid ett lyckligt slut ;)
Känns också tryggt för mig att transportera dom så långt, så jag vet att dom får i sig vatten och mat på vägen! :)

Nevina
1

Jag tycker också att det känns bra att du kan ta dem ända tills jag tar vid. Om någon helt okänd som inte vore råttmänniska skulle ta dem så skulle man ju bara kunna hoppas på att hen skulle följa de anvisningar som jag skulle känna mig obligerad att ge hen angående mat, vatten, tillsyn och dylikt. Därför lade jag denna tråd här på RiF och inte bara på djurtransport. Kändes bäst med någon som är van vid råttor. Nu tycker jag ju att det löste sig på allra bästa sätt då de kommer från dig direkt. Skönt att veta att de kommer att vara i goda händer. Och vi kommer få träffas med. Glad

Charlott_
0

#10 Ja verkligen! Man vill ju träffa den personen där råttan kommer ifrån! ;)

Nevina
0

Definitivt! Och även om det är bestämt att jag ska ha råttorna så känns det ändå bra för mig att vi får träffas så du kan "godkänna" mig IRL och inte bara utifrån vad jag skrivit. Tungan ute Jag tycker det är viktigt att ha en bra kontakt med uppfödaren. Man vill ju kunna känna att man kan vända sig dit vad det än gäller, vare sig man behöver hjälp med råttorna/undrar något, eller bara vill prata rent allmänt och berätta om hur allt går och så.

Charlott_
0

#12 Bra kontakt i börjar är ju bra. För är det något du undrar om råttor så kan man ju alltid fråga uppfödaren om man inte har lust att leta rätt det på Rif.
Jo det är viktigt att se vem personen är som ska ha råttorna. Att man får chansen att prata live ;) hehe