Dagens DN - Smarta råttor invaderar Stockholm
Idag skriver DN om smarta råttor, och illustrerar sin artikel med en bild på två svarta tamråttor i ett badrum.
Jag tycker att vi alla ska sabotera deras statistik genom att klicka i "ja" i deras undersökning "Har du haft råttor eller möss i din bostad?" lite längre ner under artikeln! ;D
Haha, vilken kul grej :D
Klickade i "ja" själv. XD De skulle ha uttryckt det bättre om tamråttor inte räknas hahaha
Kryssade självklart i ja. :) Har ju hela lägenheten full av råttor.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Hahah kryssade också i ''JA''. Hoppas många här ifrån Fokus kryssar JA :P
Haha! Självklart!
If you fight love, you're always a loser
Kryssade också i Ja då jag haft både möss och nu råttor ;)
/ Emma
Blev ett "Ja" från min sida med ;)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Ett Ja är givet! :)
Ett Ja härifrån också!
Ett ja härifrån med. Funderade på att kommentera om hur söta de små tamråttorna på bilden var också, men vågade inte.
💣
#10 Jag funderade mest på att kommentera på vad för slags olja de smörjt in sötnötterna i. Hoppas det är vanlig olivolja eller liknande, som är helt ofarlig. :/
Någon som hänger på Mus i Fokus och vill göra en likadan tråd där? xD
hehe ett ja här oxå ^^
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
#11 Så de var inte bara blöta då? Tyckte väl att det såg lite väl ut.
💣
HAHAHAHAHAAHA
(ja jag är ganska trött >.<)
Jag klickade också i JA
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Vart hittar ni undersökningen? Jag vill också vara med och trasha :D
#17 Bara att scrolla ner en bit under artikeln :)
#11 Barnolja skulle jag tippa på, det är vanligt att använda för att skådespelare ska se svettiga ut också :)
Haha vi hade en liten vild mus här inne för ett par veckor sen, vi fångade den och släppte ut den i parken här ute. :D
Nu kan jag inte heller hitta undersökningen. :/ Ville ju se hur det stod.
💣
Ja, det verkar som att de tagit bort undersökningen. Men man kan fortfarande kommentera om man vill. Såg att någon har kommenterat att det är söta tamråttor på bilden, och hoppas inget dumt var gjort mot dem för att få dem att se så slimiga ut. ;) Thumbs-up to that person!
Men är det verkligen bra att dra statistiken åt det hållet? Skapar vi inte bara då större hat och missnöje mot råttor? En bild av att de är ett mycket större problem än det verkligen är?
#25 Det är väl ändå deras eget fel att de inte preciserar sig lite mer?
"Har du haft råttor eller möss i din bostad?" löd frågan. Jag svarade bara ärligt. :) Vill de att man bara ska svara angående vilda råttor och möss får de väl skriva det då.
Ja, jag förstår ert skämt i det hela men det är klart att ni, i sammanhanget, förstår vad de verkligen menar!
Och jag undrar om vi inte motverkar oss själva genom att göra en sån här sak… Vi är ju ändå rätt många som kämpar på att ta död på alla myter om råttor…
#27 Äh, tror du verkligen att folk tar så seriöst på en DN-undersökning med bara två alternativ?
Nej, förmodligen inte. Men jag tycker ändå att det kan vara klokt att tänka efter lite när man gör en sån här "kampanj", om det verkligen tjänar sitt syfte eller om man gör sig själv en björntjänst!
Jag tycker iaf att det vore roligare att "sabotera" statistiken åt andra hållet! Jag kanske är en torrboll nu, men jag förstod väl inte riktigt humorn i detta bara utan tycker bara att vi motverkar oss själva. SÅ korkad var inte frågan tycker jag, tillsammans med artikeln är det rätt tydligt vad de är ute efter.
#29 Jag förstår hur du tänker, men tror att det just i det här fallet inte handlar om en björntjänst :)